Televize Barrandov a Nova utrácely v Cannes za nové pořady

Praha - Nová digitální stanice na veletrhu v Cannes poprvé navázala širší kontakty s americkými producenty. Píše to páteční list E15.

Přidejte svůj názor

Televize Barrandov a Nova utrácely v Cannes za nové pořady - anotační foto

Již letos na podzim by se na obrazovkách TV Barrandov měly objevit první pořady, které televize nakoupila na nedávno skončeném televizním veletrhu MIPTV v Cannes. Podle odhadu E15 zde celkem za programy utratila desítky milionů korun z celkového rozpočtu 300 milionů na program pro letošní rok.

„V Cannes jsme uzavřeli kontrakty například s britskou společností Fremantle- Media na několik seriálů, s Discovery Channel v rámci další spolupráce jsme podepsali kontrakt na balík dokumentů,“ uvedl místopředseda představenstva Barrandov Televizní Studio Janis Sidovský. Daný balík dokumentů by měl podle magazínu Hollywood Reporter zahrnovat 38 hodin, mezi kterými jsou i seriály Nejbohatší lidé Evropy nebo Austin Stevens.

Další nákupy se podařily u německého distributora Bavaria Film, od kterého TV Barrandov získala práva na pokračování seriálu Sladká Laura, nebo u francouzského Gaumontu (balík komedií).

Nové digitální televizi, která začala vysílat 11. ledna, se navíc v Cannes podařil průlom – poprvé zde navázala širší kontakty s americkými producenty. „Je to pravda, začínáme jednat i se zámořskými distributory o nákupu balíku celovečerních filmů a několika seriálů,“ potvrdil Sidovský. Při startu TV Barrandov sázela hlavně na evropskou produkci, například právě od společnosti Bavaria Film.

Televize, kterou financují investoři v čele s ocelářským podnikatelem Tomášem Chrenekem, totiž musí udržovat rostoucí sledovanost, proto přikročila k nákupu masově oblíbené americké produkce. Podle peoplemetrového měření TV Barrandov sledovalo v březnu na 550 tisíc diváků, což představuje 1,42 procenta trhu.

Ostatní televize nechtěly být tak konkrétní jako TV Barrandov. Zástupci Novy na MIPTV podle mluvčí Michaely Fričové projednávali „nové možnosti spolupráce s klíčovými hráči v televizním a filmovém průmyslu“. Jak ale zjistil server WorldScreen. com, Nova v Cannes nakoupila například reality dokument o Pamele Anderson Pam: Girl on the Loose z produkce Comcast International Media Group.

Programové schéma největší komerční televize již několik let těží z dlouhodobých- kontraktů s obřími filmovými studii jako Time Warner, Columbia Pictures, MGM nebo Dreamworks. Nova tak má přístup k aktuálním zahraničním seriálům nebo velkofilmům americké provenience. Rovněž Prima nechtěla prozradit více podrobností. „Nic konkrétního jsme nepodepsali, jednali jsme se všemi majors. Hlavním televizním trendem dneška jsou jakékoliv pořady, které jsou levné,“ uvedl programový ředitel Primy Gordon Lovitt.

Témata: TV Barrandov | TV Nova
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Televize Barrandov a Nova utrácely v Cannes za nové pořady

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Německé firmy se obávají zhoršení ekonomických podmínek - anotační foto

Německé firmy se obávají zhoršení ekonomických podmínek

26.03.2017 18:47 Berlín - Řada německých firem se obává zhoršení ekonomických podmínek. V rozhovoru s listem…

Írán uvalil sankce na 15 amerických firem kvůli podpoře Izraele - anotační foto

Írán uvalil sankce na 15 amerických firem kvůli podpoře Izraele

26.03.2017 18:11 Aktualizováno Teherán - Írán zavedl sankce proti 15 americkým společnostem za jejich údajnou podporu Izraele a …

Finanční správa vybrala do konce března na DPH o 15 procent více - anotační foto

Finanční správa vybrala do konce března na DPH o 15 procent více

26.03.2017 15:27 Praha - Finanční správa během prvních třech měsíců letošního roku vybrala na dani z přidané hodnoty…

Tesku hrozí masivní pokuta za účetní skandál - anotační foto

Tesku hrozí masivní pokuta za účetní skandál

25.03.2017 17:08 Londýn - Největší britská maloobchodní společnost Tesco by v brzké době mohla s britským Úřadem pro…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější

reklama
reklama