Šance pro malé firmy: EU rozdá 220 miliard. Jak se k nim dostat?

Praha - I když se nový operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK) zatím ještě nerealizuje, je vhodné začít s přípravou už teď, protože podávat žádosti o dotace bude možné už na přelomu března a dubna. Podle Ministerstva průmyslu a obchodu neuspěje každá devátá žádost, žadatelé by se tedy měli pořádně připravit.

Diskuse: 0

Šance pro malé firmy: EU rozdá 220 miliard. Jak se k nim dostat? - anotační foto

Českým podnikatelům by měla Evropská komise poskytnout k čerpání až 120 miliard korun a to do roku 2020, OPPIK je tak jedním z největších programů poslední doby.

Zaměřuje se na rozvoj výzkumu a vývoje pro inovace, rozvoj podnikání a konkurenceschopnosti malých a středních podniků, energetické úspory a rozvoj vysokorychlostních přístupových sítí k internetu a informačních a komunikačních technologií.

Žadatelé by se ještě před spuštěním programu měli seznámit s obecnými pravidly, které jsou společné pro všechny dotační programy a také se specifickými pravidly pro jednotlivé programy.

Hlavními příjemci dotací budou malé a střední podniky, o podporu mohou žádat i větší firmy. O využití peněz z OPPIK mohou uvažovat podnikatelé ze všech krajů České republiky s výjimkou Prahy. I pražští zájemci o dotace mohou operačního programu využít, když se rozhodnou k investici mimo území hlavního města, poté se na ně budou vztahovat stejné podmínky.

Základním předpokladem pro získání dotace je kvalitní podnikatelský záměr, který by měl být realizovatelný, odpovídat ekonomické situaci a možnostem žadatele. Dalším krokem před podáním žádosti je získání základních informací o možnostech podpory záměru. Nejlepším zdrojem informací jsou internetové stránky Ministerstva průmyslu a obchodu a společnosti CzechInvest. Když známe konkrétní požadavky, musíme je sladit s naším podnikatelským záměrem.

Je vhodné seznámit se s povinnostmi žadatele a příjemce, mezi ty patří zejména vedení analytického účetnictví, výběr dodavatelů zakázek, zajištění publicity projektů a sledovaní veškerých indikátorů uvedených v „Rozhodnutí o poskytnutí dotace".

Ještě před vyhlášením dotačních výzev je nutné provést kompletní dotační audit. Žadatel s jeho pomocí prokáže, že má jasnou představu o svých záměrech. Podle plánu investice získává žádost ohodnocení a jeho pečlivá příprava tak rozhoduje o úspěšnosti celé dotace.

Dále se žadatel musí zaměřit na zpracování investičního plánu, tedy co hodláte za dotaci pořídit a jaký bude rozpočet. Je vhodné zamyslet se nad možností partnerství s výzkumnými institucemi, protože je toto partnerství bodově zvýhodněno v hodnocení. V neposlední řadě je nutné získat potřebná povolení k realizaci projektu.

Jedná se o první kroky před podáním předběžné žádosti, což je první stupeň, a následném podání druhého stupně žádosti o podporu.

Klíčová slova: EU dotace

Diskuse

Šance pro malé firmy: EU rozdá 220 miliard. Jak se k nim dostat?

  •  

Počet příspěvků: , Buďte první!

Přidejte vlastní názor…

Doporučujeme

Zaměstnanci státu dostanou výrazně přidáno, přijde nás to na miliardy

01.10.2016 11:19 Praha - Loni brali státní zaměstnanci v průměru 26.892 korun a podle návrhu rozpočtu na příští rok by se měli...

Bosch chce rozšířit závod v Českých Budějovicích, investice za 2,2 miliardy korun  - anotační foto

Bosch chce rozšířit závod v Českých Budějovicích, investice za 2,2 miliardy...

01.10.2016 10:52 České Budějovice - Podle informací Mladé fronty Dnes zvažuje německý koncern Robert Bosch investici zhruba...

Akcie Deutsche Bank spadly na nové minimum, po zprávě o nižší pokutě v USA se...

30.09.2016 21:00 Aktualizováno Berlín/Praha – I dnes pokračovalo prudké oslabení akcií Deutsche Bank, vůbec poprvé se tak jejich cena...

Pozor, Evropě hrozí velká krize, varuje Paroubek

30.09.2016 16:48 Praha - Bývalý premiér a někdejší předseda ČSSD Jiří Paroubek se obává, že Evropě hrozí bankovní krize. Uvedl...

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Anketa

Kdo vyhraje prezidentské volby v USA?

Hlasovalo 3066 čtenářů [výsledky anket]

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama