České dráhy loni přepravily 170 milionů cestujících, jde o mírný pokles

Praha - Počet přepravených cestujících ve vlacích Českých drah se už třetím rokem drží na čísle 170 milionů ročně. Výluky a uprchlická krize způsobily mírný pokles oproti loňsku, zhruba o 40 tisíc, což je počet přepravených za jeden den Meziročně naopak narostl přepravní výkon i tržby, a to díky pozitivnímu trendu v dálkové dopravě.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

I kvůli prodloužení průměrné ujeté vzdálenosti nicméně dopravci vzrostly tržby z jízdenek. Vyšší počet přepravených zaznamenala dálková a příměstská doprava, ztrácely naopak regionální vlaky.

Podle Českých drah vzrostly tržby z přepravy cestujících v řádu desítek milionů korun. V roce 2014 dopravce na jízdenkách utržil téměř 7,5 miliardy korun. Vzdálenost, na kterou lidé ve vlacích Českých drah cestovali, se loni zvýšila v průměru o více než tři procenta na 42,25 kilometru.

„V některých dnech jsme místo vlaků vypravili 700 až 800 náhradních autobusů. To pochopitelně zákazníkům komplikuje cestování. Když k tomu přičteme s tím související zpožďování, je kvalita služby výrazně horší, ačkoliv na tom my neneseme žádnou vinu," vysvětluje Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Vážíme si toho, že lidé vnímají naši snahu, a zůstali nám věrní."

Mírný pokles v regionální dopravě se podle něj týkal zejména venkovských regionálních tratí, kde je v posledních letech znát demografická změna, spojená s odchodem lidí do měst, která je z pohledu železniční dopravy spojena zejména s úbytkem studentů.

„Mezi Prahou a Ostravou nám meziročně přibylo cestujících o téměř 14 %, růst v řádech desítek procent vykázala i linka Praha – Brno a mezinárodní doprava s Rakouskem se díky railjetům a propagaci na rakouské i naší straně zvedla v některých měsících o 60 až 70 %. Z toho je zřejmé, že vlaková doprava má v tomto segmentu velký potenciál a že ho umíme využít," doplňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek.

Migrační krize pak měla vliv zejména na přeshraniční dopravu ve směru do Rakouska a Maďarska. „Nárůsty v dálkové, ale také v příměstské dopravě, dokázaly kompenzovat ztráty způsobené výlukami. Nebýt uprchlické krize, dočasného zastavení dopravy s Maďarskem a neustálých spekulací o zastavení dopravy s Rakouskem, byl by celkový výsledek mnohem lepší. Bohužel, příliv migrantů do Evropy a teroristické útoky v Paříži mezinárodní dopravu výrazně negativně ovlivnily," dodal Krtek.

Témata: České Dráhy | Vlaky
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V Česku jsou malé důchody? Studie ukázala, jak jsme na tom

26.06.2017 23:03 Aktualizováno Praha - Česko má v EU jeden z nejvyšších rozdílů mezi čistým výdělkem a důchodem při nástupu do…

Vláda neschválila doplnění zásob ropy, ČR přitom neplní směrnici

26.06.2017 15:44 Praha - Vláda dnes neschválila doplnění ropy nebo ropných produktů do státních zásob, které…

Proč se desetikoruně říká "pětka" a pětikoruně "bůro"? Za vše může rok 1892

26.06.2017 14:59 Každý určitě ví, co si představit, když mu někdo řekne, že „to stálo tři pětky.“ Odkud však…

Pozor: Česká pošta mění telefonní čísla poboček

26.06.2017 14:51 Praha - Česká pošta ve své telefonní sítě přechází na nový systém. Součástí modernizace je také…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama