Česká vína se prosazují v hypermarketech, chování zákazníků se změnilo

Brno - Podle šéfa Vinařského fondu Jaroslava Machovce roste počet českých a moravských vinařských firem, které prodávají svoje produkty v obchodních řetězcích. Změnilo se také chování zákazníků.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

"Lidé chodí do nákupních center a dívají se kolem sebe. Před osmi lety se mluvilo, že je tu z hlediska vinařů místo pouze pro pár vyvolených společností - to už dnes není pravda," uvedl Machovec.

Zákazníci se podle něj začali chovat jinak, chtějí tuzemské produkty, sledují, co je napsané na obalu. Řetězce pak tlačí do popředí tuzemské národní symboly a představují svoje prodejní místa jako ta, kde se tuzemské výrobky seženou.

Tradičně do řetězců dodávají velké firmy, jako Vinium z Velkých Pavlovic nebo Bohemia sekt. Vinium v řetězcích prodá 65 procent své produkce. Dodává do Globusu, Kauflandu, Aholdu, Makra, Teska, Penny nebo sítě Billa.

"Za posledních několik let se řetězce vedle levných vín, kterými je trh zaplaven, specializují také na vína moravská, kvalitnější - právě tyto Vinium do řetězců dodává. Není výjimkou v řetězcích, že si vytváří specializované koutky s vínem, kde je pro zákazníky přítomen sommelier," uvedla obchodní ředitelka Vinia Ladislava Antálková.

Některé firmy se prosazují i za hranicemi ČR. Vinařství Mutěnice z Hodonínska nedávno oznámilo, že bude ročně dodávat zhruba dva miliony lahví vína do všech 2800 supermarketů a hypermarketů Tesco v zemích střední Evropy. Vyhrálo výběrové řízení.

Témata: víno | Obchody | Ekonomika
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Plivnutí do tváře, bachratá nula. Odbory smetly nabídku Škody na růst mezd

21.02.2018 20:30 Aktualizováno Mladá Boleslav - Odboráři automobilky Škoda Auto dnes označili nabídku Škody Auto na zvýšení mezd…

Ekonomická úroveň ČR atakuje země eurozóny. MF opět zlepšilo prognózu

21.02.2018 15:20 Praha - Loni bylo Česko na 84 procentech zemí eurozóny. Ministerstvo financí (MF) v aktuální…

Československý fenomén, který odvál čas. Jak se pracovalo za socialismu?

21.02.2018 15:14 Chodit do práce je napsanou povinností každého člověka. Ačkoliv se mění mzdy, pracovní doba nebo…

Lidl zvyšuje nástupní mzdu pokladních na 28 tisíc. To je víc, než berou…

21.02.2018 14:33 Aktualizováno Praha - Lidl v ČR zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček o pětinu na 28.000 Kč, v…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama