Označení profesí se v ČR změnilo: Z uklízečky je operátorka podlahových ploch

Praha - Podle personálně-poradenské společnosti McROY Czech se za poslední roky změnilo v Česku označování mnoha profesí. Dříve málo vídaným jevem je také v současnosti obvyklé různé pojmenování pro shodnou profesi.

Přidejte svůj názor 4 komentáře

Firmy, ilustrační fotografie

"Po roce 1989 se mnohé v označování pracovních pozic změnilo. Vznikly zcela nové profese, především v oblasti informačních technologií. A drtivý nástup mělo anglické přejmenování," sdělil Erik Švarcbach z McROY Czech.

Sekretářky už dnes nejsou v kurzu, zato se to v inzerátech hemží profesemi, jako jsou office support, office coordinator, office manager, executive assistant či personal assistant. Ve všech případech jde o práci pro asistenty či asistentky, dříve sekretářky.

Psali jsme:  

S výjimkou státní správy také prakticky vymizeli náměstci a nahradili je nejčastěji anglické názvy. "Ve firmách chtějí, aby název profese zněl co nejatraktivněji a aby byl srozumitelný mezinárodně," uvedl Švarcbach. Z dělníka se tak stal operátor výroby.

Kuchaři jsou ovšem i nadále kuchaři, totéž platí pro lékaře nebo právníky. Ani řemeslné profese neprošly přejmenováním.

Změny názvu profesí:

prodavačka - shop assistent

ředitel - director, factory manager, general manager

uklízečka - operátorka podlahových ploch

účetní - accountant

telefonista - centre operator, hot line operator, help desk assistant

Témata: firmy | zaměstnání
Vstupte do diskuze (4)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Prodej ArcelorMittal? Odbory už ohlásily termín, vedení firmy o ničem neví

24.04.2018 15:22 Aktualizováno Ostrava - Hutní podnik ArcelorMittal Ostrava (AMO), který chce světová ocelářská skupina…

ÚOHS potírá kartely: Loni uložil pokuty 383 milionů, nejvíc platily České…

24.04.2018 13:42 Aktualizováno Praha - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) loni uložil za kartely a zneužití dominantního…

Důvěra v českou ekonomiku vzrostla na 100,1 bodu

24.04.2018 10:49 Aktualizováno Praha - Důvěra v českou ekonomiku po březnovém poklesu v dubnu vzrostla o 0,4 bodu na hodnotu 100,1…

Privátní značky supermarketů? Čechům příliš nevoní, ukazuje průzkum

24.04.2018 10:42 Praha - Třetina lidí nedůvěřuje zboží, které obchodní řetězce prodávají pod privátní značkou.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama