2. fáze EET se rozjela, systém je po zapojení obchodníků bez problémů

Praha - Provoz elektronické evidence tržeb (EET) je po dnešním zapojení obchodníků zatím plynulý a bez problémů. Finanční správa nyní eviduje téměř 300 milionů vydaných účtenek a zhruba 110.000 evidujících podnikatelů. ČTK to sdělila mluvčí správy Petra Petlachová s tím, že během dne lze čekat růst počtu podnikatelů, kteří tržby evidují.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Placení, tržby, ilustrační foto

Autentizační údaje si dosud vyzvedlo zhruba 113.500 podnikatelů ve velkoobchodu a maloobchodu. Server Hlídač EET, který monitoruje dostupnost a rychlost komunikace pokladen podnikatelů se servery EET, zatím nehlásí žádné problémy.

V úterý bylo podle dat na etrzby.cz zhruba 104.000 podnikatelů evidujících tržby a zhruba 194 milionů účtenek.

Autentizační údaje byly podle Finanční správy vydány většině podnikatelů ve velkoobchodu a maloobchodu, kteří musejí ode dneška evidovat tržby. Přidali se k provozovatelům ubytovacích a stravovacích služeb, pro které je EET povinná od loňského 1. prosince. Po obchodnících budou následovat další obory podnikání. Vláda si od evidence tržeb slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků.

Výrazné problémy zatím nehlásí obchodníci ani v menších obcích. Například bez větších problémů funguje EET v malé samoobsluze v Lošově u Olomouce. Odezva pokladního systému je rychlá a zákazníci při čekání na zaplacení zavedení EET nepostřehli. Prodavačka ČTK řekla, že venkovská samoobsluha pokladní systém testovala několik týdnů a náběh EET byl proto hladký. Ani družstvo COOP V Havlíčkově Brodě nezaznamenalo problémy. "Žádné komplikace nejsou," řekl předseda družstva Vladimír Stehno ČTK před 10:00.

Bez problémů evidují podle zjištění ČTK i některé e-shopy. Například obchod rajpneu.cz přijal platbu platební kartou přes internet a do několika minut zaslal fakturu včetně identifikačních údajů k EET.

Podle šéfa prodejce pokladních systémů Shoptet Miroslava Uďana má systém aktivovaný zhruba polovina e-shopů, kteří tuto povinnost mají. "Přibližně jedna třetina e-shopařů má současně i kamenný obchod. Dá se říci, že jsou disciplinovanější, v 90 procentech případů měli EET včas nastavené," uvedl.

Jednatel společnosti eKasa.cz Luboš Kasík řekl, že v posledních dnech zaznamenávají až 3000 hovorů na zákaznické lince, což je trojnásobek běžného provozu. "Zákazníci mají vesměs stejné dotazy jako při první vlně - jak nahraji certifikát a zprovozním eKasu," uvedl.

Do druhé vlny EET nespadají například obchodníci, kteří přijímají pouze platby převodem z účtu na účet. Část podnikatelů, kteří současně s maloobchodem podnikají v pohostinství, využila své autentizační údaje získané pro první vlnu.

Finanční správa již dříve deklarovala, že kontroly dodržování EET zahájí okamžitě. Za závažné porušení zákona o evidenci tržeb hrozí pokuta až 500.000 korun nebo uzavření provozovny. K zásadnímu porušení například patří, že obchodník nebude mít zařízení pro evidenci tržeb.

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: 2. fáze EET se rozjela, systém je po zapojení obchodníků bez problémů

Vstupte do diskuze (1)

Doporučujeme

Slovákům se žije hůř, míra ohrožení chudobou loni vzrostla

30.04.2017 19:46 Bratislava - Riziko chudoby na Slovensku se zvyšuje. Podle nových dat statistického úřadu SR loni…

Finanční správa kontroluje dluhopisy Agrofertu, i ty pro Babiše

30.04.2017 17:23 Aktualizováno Praha - Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým…

Zákazy sdílené ekonomiky nemají smysl, tvrdí Havlíček. Odmítl poplatky za…

30.04.2017 14:47 Praha - Sdílená ekonomika je model podnikání, který je postavený na pronájmu, výměnách i sdílení…

Ukrajinci zachraňují polské hospodářství před katastrofou

30.04.2017 12:13 Varšava/Kyjev - Poláci hromadně odcházejí za prací na Západ a jejich místa nahrazují Ukrajinci.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama