K českým pivařům míří nové značky piv

Praha - Pivní trh v Česku zaplaví novinky. Do českých hospod i pivnic se valí nové značky jako reakce na ekonomickou krizi, s takovou informací přichází úterní vydání Hospodářských novin (HN).

Přidejte svůj názor

Do českých hospod i pivovarských restaurací se valí další nové značky piv. A nejen z produkce těch nejmenších restauračních pivovarů. Boom nových značek přichází letos i ze strany průmyslových pivovarů s dosahem po celé české prodejní síti.

V Česku lze ochutnat v současné době kolem 430 pivních značek. Podle výkonného ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého je neobvyklá vlna příchodu nových piv na trh reakcí na určitou krizi v odvětví, tedy klesající odbyt na tuzemském trhu a snahou vyhovět rostoucímu zájmu zákazníků o alternativní produkty. "Je to boj o trh. Všichni, včetně velkých koncernů, se teď snaží víc než jindy nabídnout nějakou náhradu k zavedeným značkám,“ říká Veselý.

Březnický Herold začal minulý týden dodávat na trh dvanáctistupňový pšeničný ležák. Už tuto středu představí novinku Pivovar Náchod, který po 20 letech obnovuje produkci jedenáctky. A nový průmyslový pivovar v Chotěboři, který je v pořadí už 49. v Česku, zahájí provoz počátkem léta. Jako první z Chotěboře poteče desetistupňové pivo, ale podle dalších zpráv by během roku měl chotěbořský pivovar uvést na trh celkem pět značek.

Řadu novinek letos ohlásily i minipivovary, kterých v zemi funguje už přes 80 a vaří většinou jen kolem tisíce hektolitrů ročně pro své nejbližší okolí.

Aktuálně přichází na trh třeba pšeničný speciál Pikard od Zámeckého pivovaru v Ostravě Zábřehu. Několik týdnů jsou k mání i značky Tambor ve Dvoře Králové nebo Zilvar, Klášter či Habrovák z Městského podorlického pivovaru v Rychnově nad Kněžnou.

„Nastala doba na něco nového,“ potvrzuje ředitel náchodského pivovaru Josef Hlavatý. Chystaná jedenáctka je pro Náchod už třináctou značkou Primátor. Hlavatý přiznává, že jde o snahu napodobit úspěch, jaký udělal nový majitel Primátora – liberecká společnost LIF – s jedenáctistupňovým pivem ve svém pivovaru Svijany.

Přitom všichni, kdo uvádějí letos své novinky do hospod a supermarketů, shodně tvrdí – naše pivo nebude žádné unifikované „europivo“ od obřích koncernů, ale ryzí česká klasika. „Zatímco europivo se vyrábí v obrovských objemech ve vysokých, stojatých tancích při vyšších teplotách a v krátké době, námi připravované pivo bude kvasit zhruba dvakrát tak dlouho a při nižších teplotách,“ tvrdí například sládek chotěbořského pivovaru Oldřich Záruba.

„Takový odpor k těm europivům jsem ještě nezažil,“ říká třeba František Trantin, zástupce Heroldu Březnice, malého průmyslového pivovaru, který se pod novým vlastníkem snaží teď rozšířit výrobu z jejího loňského poklesu. Trantin připouští, že jejich pšeničná dvanáctka z bavorských dovezených kvasnic je zatím „tak trochu experiment“, ale zájem už projevily první hospody a exportér do Ruska.

Ale nejen samotným pivem se snaží firmy zaujmout. Nové etikety mají přilákat větší pozornost ke značkám jako jsou Krušovice od koncernu Heineken nebo nealkoholický Birell od Prazdroje. Heineken navíc část své produkce značek Zlatopramen a Starobrno už tři týdny prodává v plastových 1,5 litrových „maxilahvích“, připomínajících tvarem ty klasické skleněné. PET obal, který podle lidí z branže nemá mezi českými pivaři mnoho šancí, si v Heinekenu zatím pochvalují. „Už jsme prodali 1,2 milionu maxilahví. Jejich start považujeme za velice úspěšný,“ reaguje mluvčí koncernu Kateřina Eliášová, informují úterní HN.

Témata: pivovary
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Česko chce hostit sídlo EBA, nabízí mu budovu blízko centra Prahy

22.07.2017 11:18 Praha - Česká republika má vhodnou budovu v blízkosti centra Prahy, ve které by mohl bezprostředně…

Státní dluh v pololetí stoupl, na každého Čecha připadá 169 tisíc

21.07.2017 15:22 Praha - Státní dluh se v prvním pololetí zvýšil o zhruba 175 miliard korun na 1,789 bilionu Kč. Za…

Unipetrol v pololetí zdvojnásobil čistý zisk, PKN Orlen se překvapivě…

21.07.2017 09:03 Aktualizováno Praha - Petrochemický holding Unipetrol v pololetí zdvojnásobil čistý zisk na 6,399 miliardy korun…

EU zakázala silné vysavače. Od září je nekoupíte

20.07.2017 21:55 Aktualizováno Praha - V předchozích letech to byly ledničky, myčky nádobí, ale i kultovní pomazánkové máslo.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama