Češi už na slevy neslyší? Zájem o zboží v akci a reklamní letáky klesá

Praha - Z nových údajů společnosti GfK vyplývá, že se růst podílu potravin a drogerie, které Češi kupují ve slevách, loni zastavil. Klesá i význam reklamních letáků.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Slevy, ilustrační fotografie

Lidé koupili v akcích 46,7 procenta tohoto sortimentu, o 0,2 procentního bodu méně než předloni. Řadu měsíců klesá i výše slev potravin, průměrná sleva se snížila od roku 2015 o 0,9 procenta na 27,3 procenta.

Podíl rychloobrátkového zboží, které Češi nakoupí ve slevách, dosáhl loni v ČR 52 procent. V Německu je to 16 procent, v Rakousku 30 a v Polsku 23 procent.

Podíl deseti největších obchodních řetězců v ČR na výdajích domácností loni dosáhl 76 procent. Je to zhruba stejně jako v Rakousku, Německu či Maďarsku. Češi loni absolvovali průměrně 340 nákupů za rok, meziročně o dva méně. Průměrný výdaj na jeden nákup mírně stoupl na 228 korun.

Podíl nákupů privátních značek řetězců ve výdajích domácností stoupl v Česku na 21 procent, přesto je stále výrazně nižší než v západní Evropě. V Německu je to 36 procent, v Rakousku 32 procent. Privátní značky se na prodejích na Slovensku a v Maďarsku podílí 27 procenty. Podle GfK tento podíl závisí na rozvinutosti moderního maloobchodu v zemi.

České domácnosti utratí největší část svých výdajů v hypermarketech - 33 procent. Podíl diskontů se od roku 2012 zvýšil z 15,8 na 19 procent. Ztrácí na opak malé obchody.

Podíl lidí, kteří kupují podle letáků, klesl od roku 2013 ze 40 na 33 procent. Ve věkové skupině 61 až 69 let loni nakupovala podle slev v letáku polovina lidí. Ve věku 30 až 45 let to bylo 30 procent zákazníků.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Tesco musí stáhnout tuny vaflí, na obalu není uveden nebezpečný alergen

22.09.2017 16:41 Brno - Společnost Tesco Stores ČR a.s. musí stáhnout ze všech svých poboček přes 3,4 tuny vaflí, na…

Soud zrušil zajišťovací příkazy celníků vůči firmě FAU

22.09.2017 12:33 Ostrava - Rozhodnutí celníků o zajišťovacích příkazech pro opavskou firmu FAU za zhruba 340 milionů…

Útok na populární CCleaner: Avast pátrá po hackerech, v programu byla …

22.09.2017 11:48 Praha - Virus ukrytý v programu pro ´čištění´ počítačů CCleaner, který od léta patří českému…

ČNB nechala rezervu na ochranu úvěrového trhu na jednom procentu

22.09.2017 10:38 Praha - Česká národní banka (ČNB) ponechala rezervu na ochranu úvěrového trhu, tzv. sazbu…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama