ČOI prověřila problémové e-shopy, výsledek kontrol je alarmující

Praha - Nakupování přes internet se stalo přirozenou součástí spotřebitelského chování na českém trhu. Obliba on-line nákupů roste a v poslední době stále více i prodej zboží přes sociální sítě, aukční síně a zahraniční portály.

Přidejte svůj názor

Práce s PC, ilustrační fotografie

Česká obchodní inspekce v roce 2016 uskutečnila 1 197 kontrol a porušení právních předpisů zjistila téměř v 90%, což je přibližně o 5% více než v roce 2015, informuje coi.cz.

V roce 2016 prodávající e-shopů nejvíce používali nekalé obchodní praktiky, neinformovali o uplatnění reklamace a neuváděli informace, které jim od února 2016 ukládá zákon, kdy spotřebitel musí být seznámen o subjektech mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

„Vysoký poměr zjištěných nedostatků vyplývá, především ze skutečnosti, že pozornost inspektorů ČOI byla zaměřena na problémové internetové obchody, na jejichž praktiky a chování upozorňovali spotřebitelé, kteří se v průběhu celého roku na ČOI obraceli. Lze tedy předpokládat, že se nejedná o celkový stav elektronického obchodování v České republice,“ řekl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Česko je rájem e-shopů. Do online prodeje vstupují kamenné obchody

21.01.2018 10:46 Praha - V Česku je v přepočtu na obyvatele již nyní nejvíce e-shopů v Evropě a jejich počet dál…

Prodej sudového vína? Strašení novým zákonem bylo zbytečné, vinotéky…

21.01.2018 10:24 Praha - Podle Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) bylo v ČR na konci loňského roku…

Paneláky jsou fenomén. Řešily bytovou krizi, díky ceně i dnes lákají kupce

20.01.2018 17:51 Aktualizováno Praha - Paneláky, pejorativně "králíkárny", začínaly jako experiment, v socialistickém…

Česká pošta navýší od dubna mzdy, zaměstnanci dostanou i odměny

18.01.2018 12:47 Praha - Vedení České pošty se dohodlo s většinou odborových organizací.a od dubna navýší tarifní…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama