Šéf TV Nova: Krize změní a pročistí mediální trh

Praha - Následkem ekonomické krize budou televize schopné oslovit a pracovat i s menšími zadavateli reklamy. Na středeční konferenci Marketing management organizované společností Blue Events to řekl generální ředitel TV Nova Petr Dvořák.

Přidejte svůj názor

„Už nyní je nám jedno, jestli nám klient přináší pět nebo padesát milionů,“ prohlásil šéf komerční televize. „Když jsme začali hledat koncem loňského roku možné úspory, tak jsme si předem řekli, že se nebudou týkat toho, co nás živí. Tedy programu a marketingu,“ dodal.

Ekonomická recese dopadla na média koncem loňského roku v podobě škrtů v komunikačních rozpočtech firem. Nejdříve přišly na řadu podle Dvořáka různé promo aktivity, pak následovala tisková média, venkovní reklama a až teprve nakonec díky svému masovému zásahu televize. „My jsme reagovali zpružněním nabídky a její segmentací na všech našich kanálech. Šili jsme ji na míru inzerentům. Ukázalo se, že zadavatelé, kteří s námi zůstali, zvedli podíl na trhu, stejně jako my na sledovanosti a na reklamním koláči,“ prohlásil Dvořák.

Podíl Novy se na celkové televizní sledovanosti loni pohyboval mezi 40 až 50 procenty. „Včera činil share hlavního kanálu Novy a Novy Cinema dohromady 54 procent, z toho Cinemy tři až čtyři procenta,“ prozradil Dvořák.

Mediální trh se podle prognózy Dvořáka pročistí. Týká se to hlavně printů a outdooru. Poroste internet, kde se dá experimentovat, což zadavatelé reklamy nyní vítají. „Firmy, co umí rychle reagovat, krize posílí. Konkrétně pro nás měla řadu očistných důsledků. Jsme nyní efektivnější,“ řekl generální ředitel Novy. Nejsilnější česká komerční televize je také nyní připravena podle jeho informací na legislativní změny, které umožní product placement a odlišnou práci s reklamními brejky.

Zisková marže na Nově dosáhla loni podle Dvořáka 56 procent, což nemá ve světě, až na jednu či dvě výjimky, obdoby. „Sledovanost našich reklamních bloků je u nás na úrovni 80 až 85 procent sledovanosti pořadu, ve kterém jsou zařazeny. To je nejlepší výsledek mezi českými televizemi. Je to mimo jiné proto, že reklamní brejky na Primě jsou mnohem delší než u nás,“ řekl šéf Novy v odpovědi na dotazy z auditoria.

Dodal, že i když trh televizní reklamy klesl, existují klienti, kteří do ní investují více než loni. Mezi nimi jsou i banky a automobilové firmy.

Témata: TV Nova | krize
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Globus stáhnul z prodeje chobotničky, obsahovaly jedovaté kadmium

25.05.2018 16:23 Praha - Kvůli zvýšenému limitu toxického kadmia nařídila Státní veterinární zpráva (SVS) stáhnout z…

Koruna vůči euru padá, je nejslabší od konce roku 2017. Zakročí ČNB?

25.05.2018 15:41 Praha/Stockholm - Guvernér České národní banky Jiří Rusnok předpokládá, že koruna v příštích…

Vedení Unipetrolu navrhuje nevyplatit dividendu. Ostuda a blamáž, hromuje…

25.05.2018 15:09 Aktualizováno Praha - Představenstvo petrochemického holdingu Unipetrol navrhuje nevyplatit letos akcionářům…

J&T dostala 11,5 miliardy korun, které jí dlužila CEFC. Mynář svádí…

25.05.2018 14:00 Praha - Skupina J&T dostala od čínské CITIC Group 11,5 miliardy Kč, které jí dlužila čínská CEFC.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama