Šéf TV Nova: Krize změní a pročistí mediální trh

Praha - Následkem ekonomické krize budou televize schopné oslovit a pracovat i s menšími zadavateli reklamy. Na středeční konferenci Marketing management organizované společností Blue Events to řekl generální ředitel TV Nova Petr Dvořák.

Přidejte svůj názor

„Už nyní je nám jedno, jestli nám klient přináší pět nebo padesát milionů,“ prohlásil šéf komerční televize. „Když jsme začali hledat koncem loňského roku možné úspory, tak jsme si předem řekli, že se nebudou týkat toho, co nás živí. Tedy programu a marketingu,“ dodal.

Ekonomická recese dopadla na média koncem loňského roku v podobě škrtů v komunikačních rozpočtech firem. Nejdříve přišly na řadu podle Dvořáka různé promo aktivity, pak následovala tisková média, venkovní reklama a až teprve nakonec díky svému masovému zásahu televize. „My jsme reagovali zpružněním nabídky a její segmentací na všech našich kanálech. Šili jsme ji na míru inzerentům. Ukázalo se, že zadavatelé, kteří s námi zůstali, zvedli podíl na trhu, stejně jako my na sledovanosti a na reklamním koláči,“ prohlásil Dvořák.

Podíl Novy se na celkové televizní sledovanosti loni pohyboval mezi 40 až 50 procenty. „Včera činil share hlavního kanálu Novy a Novy Cinema dohromady 54 procent, z toho Cinemy tři až čtyři procenta,“ prozradil Dvořák.

Mediální trh se podle prognózy Dvořáka pročistí. Týká se to hlavně printů a outdooru. Poroste internet, kde se dá experimentovat, což zadavatelé reklamy nyní vítají. „Firmy, co umí rychle reagovat, krize posílí. Konkrétně pro nás měla řadu očistných důsledků. Jsme nyní efektivnější,“ řekl generální ředitel Novy. Nejsilnější česká komerční televize je také nyní připravena podle jeho informací na legislativní změny, které umožní product placement a odlišnou práci s reklamními brejky.

Zisková marže na Nově dosáhla loni podle Dvořáka 56 procent, což nemá ve světě, až na jednu či dvě výjimky, obdoby. „Sledovanost našich reklamních bloků je u nás na úrovni 80 až 85 procent sledovanosti pořadu, ve kterém jsou zařazeny. To je nejlepší výsledek mezi českými televizemi. Je to mimo jiné proto, že reklamní brejky na Primě jsou mnohem delší než u nás,“ řekl šéf Novy v odpovědi na dotazy z auditoria.

Dodal, že i když trh televizní reklamy klesl, existují klienti, kteří do ní investují více než loni. Mezi nimi jsou i banky a automobilové firmy.

Témata: TV Nova | krize
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Šéf TV Nova: Krize změní a pročistí mediální trh

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Konec daňových rájů? Panama se připojí k mezinárodní daňové dohodě - anotační foto

Konec daňových rájů? Panama se připojí k mezinárodní daňové dohodě

25.03.2017 10:24 Brusel - Panama začne od roku 2018 uplatňovat mezinárodní daňovou dohodu podepsanou loni. Agentuře…

Nejvíc rodičů končí rodičovskou mezi 2. a 3. rokem dítěte - anotační foto

Nejvíc rodičů končí rodičovskou mezi 2. a 3. rokem dítěte

24.03.2017 17:38 Praha - Rodiče nejčastěji ukončují rodičovskou mezi druhými a třetími narozeninami dítěte. Udělaly…

Sporný ropovod Keystone XL se postaví, Trumpova administrativa vydala souhlas - anotační foto

Sporný ropovod Keystone XL se postaví, Trumpova administrativa vydala…

24.03.2017 16:33 Aktualizováno Washington - Administrativa prezidenta USA Donalda Trumpa vydala souhlas s výstavbou sporného…

Německo zavedlo mýtné i pro osobní auta, platit se bude od roku 2019 - anotační foto

Německo zavedlo mýtné i pro osobní auta, platit se bude od roku 2019

24.03.2017 13:36 Aktualizováno Berlín - Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama