Slevy už netáhnou? Ekonomický růst změnil nákupní chování Čechů

Praha - Rychlý ekonomický růst ČR mění naše nákupní chování. Češi začali omezovat nákupy ve slevách. Po dlouhodobém růstu se podíl výdajů za potraviny a drogerii ve slevových akcích snížil loni na 46 procent, zatímco v roce 2015 dosahoval 46,9 procenta. Klesá také počet lidí, kteří upřednostňují nejlevnější zboží.

Přidejte svůj názor

Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie

Na dnešní tiskové konferenci to uvedli zástupci společnosti GfK a Svazu obchodu a cestovního ruchu. "Stále větší význam má kvalita potravin, jejich čerstvost a příjemný a pohodlný nákup. Koncem roku 2017 si už 20 procent zákazníků vybíralo prodejnu potravin podle kvality výrobků - dvakrát víc než o pět let dříve," řekl Zdeněk Skála z GfK.

Nejvyšší část výdajů domácnosti utrácejí v hypermarketech, loni to bylo 32,1 procenta. V diskontech nakupuje 20,1 procenta lidí, supermarkety preferuje 16,8 procenta a malé prodejny 17,3 procenta.

Poslední dva roky mírně klesá v Česku i průměrná frekvence nákupů. Loni jejich počet činil 337, což je o dva provedené nákupy méně v porovnání s rokem 2016. Naopak stouply výdaje na jeden nákup na 241 korun oproti předloňským 228 korunám. Navíc jsou domácnosti ochotné zaplatit vyšší průměrnou cenu za jeden výrobek. Týká se to hlavně nákupů zboží pod privátní značkou řetězců. V roce 2015 jejich podíl činil 20,1 procenta, loni to bylo už 21,2 procenta.

Přesto má Česká republika stále nižší podíl prodejů zboží pod privátní značkou než okolní státy s výjimkou Polska.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Prodej ArcelorMittal? Odbory už ohlásily termín, vedení firmy o ničem neví

24.04.2018 15:22 Aktualizováno Ostrava - Hutní podnik ArcelorMittal Ostrava (AMO), který chce světová ocelářská skupina…

ÚOHS potírá kartely: Loni uložil pokuty 383 milionů, nejvíc platily České…

24.04.2018 13:42 Aktualizováno Praha - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) loni uložil za kartely a zneužití dominantního…

Důvěra v českou ekonomiku vzrostla na 100,1 bodu

24.04.2018 10:49 Aktualizováno Praha - Důvěra v českou ekonomiku po březnovém poklesu v dubnu vzrostla o 0,4 bodu na hodnotu 100,1…

Privátní značky supermarketů? Čechům příliš nevoní, ukazuje průzkum

24.04.2018 10:42 Praha - Třetina lidí nedůvěřuje zboží, které obchodní řetězce prodávají pod privátní značkou.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama