U Vietnamců se obléká stále více Čechů

Praha - Podle průzkumu společnosti Incoma GfK se krize projevila i na změně nákupního chování 35 procent českých domácností. Většina z nich nakupuje oblečení a obuv, až když je to nezbytně nutné, a tehdy vyráží do asijských prodejen nebo tržnic.

Přidejte svůj názor

To je o 14 procent více než před dvěma lety. Do hypermarketů, které jsou levnější než značkové butiky, si chodí kupovat oblečení a obuv dokonce 84 procent obyvatel ČR. "Nákupy u Vietnamců nyní trochu posílily a lidé dávají přednost ceně na úkor kvality," řekl Ivan Tomek s agentury Market Research Think.

Podle Tomka to ale není dlouhodobý trend a je nutné jej opravdu přičítat krizi.

Kromě krize je dalším důvodem, proč lidé dávají přednost nákupům u Vietnamců, odolnost Čechů vůči značkovému zboží. Značky totiž nakupují, pokud jim vyhovují užitné vlastnosti výrobku. Značka sama je důležitá jen pro menší část dotázaných, zejména pro mladší.

Češi se ve své obezřetnosti ke značkám liší od mnoha dalších evropských národů. Například spotřebitelé v Rusku nebo Polsku dávají přednost značkovému zboží, protože za jeho pomoci demonstrují své dobré ekonomické postavení.

Témata: Vietnamci
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Objem veřejných stavebních zakázek do května vzrostl o 73 procent

20.05.2018 11:33 Praha - Veřejní investoři v Česku zadali do konce dubna stavebním firmám 1737 zakázek za 64,5…

Tvrdík: Zaplacení dluhu CEFC Europe zabránily kroky J&T

19.05.2018 12:42 Praha - Dosavadní místopředseda CEFC Europe Jaroslav Tvrdík na twitteru potvrdil, že CITIC Group v…

J&T nemá informace, že by dnes dostala zaplaceno za dluh CEFC

18.05.2018 16:00 Praha - Skupina J&T nemá žádné informace o tom, že by ji čínská společnost CITIC Group dnes…

Tkáč: J&T je připravena přijmout platbu CITIC a vrátit CEFC

18.05.2018 12:07 Aktualizováno Praha - Skupina J&T je připravena ihned přijmout od CITIC Group platbu za dluh CEFC Europe u česko…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama