U Vietnamců se obléká stále více Čechů

Praha - Podle průzkumu společnosti Incoma GfK se krize projevila i na změně nákupního chování 35 procent českých domácností. Většina z nich nakupuje oblečení a obuv, až když je to nezbytně nutné, a tehdy vyráží do asijských prodejen nebo tržnic.

Přidejte svůj názor

To je o 14 procent více než před dvěma lety. Do hypermarketů, které jsou levnější než značkové butiky, si chodí kupovat oblečení a obuv dokonce 84 procent obyvatel ČR. "Nákupy u Vietnamců nyní trochu posílily a lidé dávají přednost ceně na úkor kvality," řekl Ivan Tomek s agentury Market Research Think.

Podle Tomka to ale není dlouhodobý trend a je nutné jej opravdu přičítat krizi.

Kromě krize je dalším důvodem, proč lidé dávají přednost nákupům u Vietnamců, odolnost Čechů vůči značkovému zboží. Značky totiž nakupují, pokud jim vyhovují užitné vlastnosti výrobku. Značka sama je důležitá jen pro menší část dotázaných, zejména pro mladší.

Češi se ve své obezřetnosti ke značkám liší od mnoha dalších evropských národů. Například spotřebitelé v Rusku nebo Polsku dávají přednost značkovému zboží, protože za jeho pomoci demonstrují své dobré ekonomické postavení.

Témata: Vietnamci
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Česko chce hostit sídlo EBA, nabízí mu budovu blízko centra Prahy

22.07.2017 11:18 Praha - Česká republika má vhodnou budovu v blízkosti centra Prahy, ve které by mohl bezprostředně…

Státní dluh v pololetí stoupl, na každého Čecha připadá 169 tisíc

21.07.2017 15:22 Praha - Státní dluh se v prvním pololetí zvýšil o zhruba 175 miliard korun na 1,789 bilionu Kč. Za…

Unipetrol v pololetí zdvojnásobil čistý zisk, PKN Orlen se překvapivě…

21.07.2017 09:03 Aktualizováno Praha - Petrochemický holding Unipetrol v pololetí zdvojnásobil čistý zisk na 6,399 miliardy korun…

EU zakázala silné vysavače. Od září je nekoupíte

20.07.2017 21:55 Aktualizováno Praha - V předchozích letech to byly ledničky, myčky nádobí, ale i kultovní pomazánkové máslo.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama