Zvýšení DPH u potravin by nemělo ovlivnit spotřebitelské ceny

Praha - Pokud by se zvýšila současná snížená sazba daně z přidané hodnoty (DPH) u potravin ze současných devíti na jedenáct procent, nemělo by to dramatický dopad do spotřebitelských cen potravin. V nedělních Otázkách Václava Moravce to konstatoval ministr zemědělství Jakub Šebesta.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Ministerstvo je proto podle něj připraveno návrh na zvýšení DPH podpořit. Jak navíc podotkl viceprezident Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR) a jednatel obchodní sítě Globus Petr Vyhnálek, nemuselo by se zvýšení DPH do finálních cen potravin promítnout vůbec. Podle jeho slov totiž čelí obchodníci v současné době mnohonásobnému tlaku na pokles prodejních cen a zvýšení cen potravin o vyšší DPH představuje podnikatelské riziko.

„Každý obchodník bude stát před rozhodnutím, zdali zvýší ceny o ta dvě procenta a bude riskovat ztrátu zákazníka, nebo ceny nezvýší a bude hospodařit v červených číslech,“ uvedl Vyhnálek. Podle prezidenta Agrární komory ČR (AK) Jana Veleby je zvyšování DPH u potravin v této době nebezpečné a probíhající hospodářská krize prostor pro růst cen potravin nedává. Nemožnost zvyšovat své ceny přitom podle jeho slov odnášejí v ČR například právě zemědělci.

Témata: Potraviny | DPH
Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Vánoce za dveřmi, mnoho Čechů je s nákupy dárků na štíru

12.12.2017 16:05 Praha - Zhruba čtvrtina Čechů (26 procent) má nakoupené všechny vánoční dárky, více než polovina…

Druhé slosování Účtenkovky se blíží, bude se opět hrát o luxusní vůz

12.12.2017 12:44 Praha - Ministerstvo financí vybralo ve výběrovém řízení na dodavatele osobního automobilu pro…

Obchody už chystají povánoční výprodeje. Nenechte se zmást "slevami"

11.12.2017 16:49 Praha - Prodejny nad 200 metrů čtverečních musejí mít podle zákona 25. a 26. prosince zavřeno. E…

Ceny některých potravin letí vzhůru. Inflace je ale za vrcholem, uklidňují…

11.12.2017 15:12 Aktualizováno Praha - Spotřebitelské ceny vzrostly v listopadu proti říjnu o 0,1 %. Toto zvýšení ovlivnil zejména…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama