Topolánek: Stát by měl koupit Unipetrol zpět

Praha - Společnost Unipetrol, která mimo jiné ovládá hlavní české ropné rafinerie, by se měla podle šéfa ODS vrátit pod kontrolu státu. Uvádí to pondělní vydání deníku E15.

Přidejte svůj názor

Mirek Topolánek

„Stát by měl usilovat o zpětný odkup Unipetrolu,“ řekl Mirek Topolánek v rozhovoru pro deník E15.

Unipetrol je nyní dceřinou firmou polského petrochemického koncernu PKN Orlen, který ho získal v privatizaci. Topolánek však prodej Unipetrolu považuje za chybný. Kontrola nad Unipetrolem je podle něho mnohem důležitější než třeba Letiště Praha, jehož privatizaci by naopak zvažoval. „Letiště není žádná strategická investice,“ řekl bývalý premiér.

Někteří politici již déle varují, že by se Unipetrol mohl dostat do ruských rukou. Zájem projevuje ruská ropná firma Lukoil. Prodej Rusům by ovšem zvýšil obavu z dalšího posílení české energetické závislosti na Moskvě. Ekonomický expert ČSSD Jan Mládek se domnívá, že stát má spíše hrát aktivní roli při hledání takového soukromého kupce, který by byl přijatelný – samozřejmě za podmínky, že PKN Orlen by skutečně Unipetrol prodával.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ministerstvo chce blokovat první nelegální web s nabídkou hazardu

26.07.2017 16:44 Praha - Ministerstvo financí zařadilo kvůli porušování zákona o hazardu první web na seznam…

Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu SUV modelu Karoq

26.07.2017 14:14 Praha - Automobilka Škoda Auto dnes v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu…

"Je to paskvil." Petici za zrušení EET podepsalo 20 tisíc lidí, projedná…

26.07.2017 13:37 Aktualizováno Praha - Senát už se návrhem na zrušení elektronické evidence tržeb (EET) zabýval loni v prosinci a…

Češi utrácí v e-shopech stále víc peněz, přidávají se senioři

26.07.2017 10:57 Aktualizováno Praha - Dle údajů portálu Heureka.cz Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama