Hazardní a loterijní společnosti šidí sport a charitu

Praha - Podle místopředsedy Českého olympijského výboru Jiřího Kejvala se prý z peněz, které hazardní a loterijní společnosti musí každoročně posílat na dobročinné účely, ztratí až jedna miliarda korun. Ve středečním vydání o tom informují Hospodářské noviny ( HN ).

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

"My tímto přicházíme o více než miliardu korun ročně. Určitá skupina společností totiž skrze svá občanská sdružení vyvádí peníze na spolky, které v podstatě žádnou sportovní nebo dobročinnou aktivitu nevykonávají. Stát ale nemá žádné kontrolní mechanismy," řekl včera HN Kejval.

Nejvíc peněz uniká z menších společností, většinou provozovatelů kasin. Takové si totiž zřizují vlastní nadační fondy, které peníze povinně určené na dobročinné účely rozdělují samy. Nad těmi ale stát nemá kontrolu, protože příjemce darů už fondy státu nemusí hlásit.

Nejvyšší částky na sport odvádí Sazka, která takto musí dělit veškerý zisk. Problém ale je, že v posledních letech splácí výstavbu víceúčelové sportovní haly v pražských Vysočanech a pro sportovní svazy jí zbývá stále méně peněz.

Témata: Ekonomika
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Vánoce za dveřmi, mnoho Čechů je s nákupy dárků na štíru

12.12.2017 16:05 Praha - Zhruba čtvrtina Čechů (26 procent) má nakoupené všechny vánoční dárky, více než polovina…

Druhé slosování Účtenkovky se blíží, bude se opět hrát o luxusní vůz

12.12.2017 12:44 Praha - Ministerstvo financí vybralo ve výběrovém řízení na dodavatele osobního automobilu pro…

Obchody už chystají povánoční výprodeje. Nenechte se zmást "slevami"

11.12.2017 16:49 Praha - Prodejny nad 200 metrů čtverečních musejí mít podle zákona 25. a 26. prosince zavřeno. E…

Ceny některých potravin letí vzhůru. Inflace je ale za vrcholem, uklidňují…

11.12.2017 15:12 Aktualizováno Praha - Spotřebitelské ceny vzrostly v listopadu proti říjnu o 0,1 %. Toto zvýšení ovlivnil zejména…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama