Většina lidí příští rok protopí více než letos

Praha - Přes pokračující krizi a rostoucí nezaměstnanost lidem náklady na topení nezlevní. Spíše naopak, píší v úterním vydání Hospodářské noviny.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

V příštím roce totiž mají podle analytiků klesnout jen ceny elektřiny a černého uhlí, zatímco ostatní způsoby vytápění, které podle odhadů využívá kolem 80 procent lidí, spíše podraží nebo zůstanou na svém. Nejvíce by měly zdražit teplárny a poroste i cena hnědého uhlí. Nárůst ale nebude nijak závratný. Vytápění průměrného rodinného domku se v obou případech prodraží jen o několik stokorun ročně, uvádí list.

Podle aktuálního průzkumu Teplárenského sdružení hodlá příští rok zvýšit ceny tepla až o pět procent polovina tepláren. V některých městech půjdou ceny ještě výše. Více zdraží teplárny, které jedou na uhlí, než ty na plyn. Ceny elektřiny podle analytiků od ledna klesnou o pět až deset procent, což na rodinném domku "udělá" až čtyři tisíce korun ročně. U cen plynu se pak pro první čtvrtletí roku odhaduje stagnace a postupně velmi mírné zdražování. Zdražit by od ledna měla i voda, píší Hospodářské noviny.

Témata: Energetika | Ekonomika
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ministerstvo chce blokovat první nelegální web s nabídkou hazardu

26.07.2017 16:44 Praha - Ministerstvo financí zařadilo kvůli porušování zákona o hazardu první web na seznam…

Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu SUV modelu Karoq

26.07.2017 14:14 Praha - Automobilka Škoda Auto dnes v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu…

"Je to paskvil." Petici za zrušení EET podepsalo 20 tisíc lidí, projedná…

26.07.2017 13:37 Aktualizováno Praha - Senát už se návrhem na zrušení elektronické evidence tržeb (EET) zabýval loni v prosinci a…

Češi utrácí v e-shopech stále víc peněz, přidávají se senioři

26.07.2017 10:57 Aktualizováno Praha - Dle údajů portálu Heureka.cz Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama