Becherovka se ohradila proti textu týdeníku Profit, lže

Praha - Firma Jan Becher – Karlovarská Becherovka nesouhlasí s článkem týdeníku Profit, který podle ní na základě nepodložených a mylných informací vážně poškozuje značku Becherovka Original. Firma to sdělila v úterý.

Přidejte svůj názor

ilustrační fotografie

"Zástupci společnosti důrazně odmítají informace obsažené v uvedeném článku týdeníku Profit, které se týkají poklesu hodnoty značky Becherovka. Naopak je průkazným faktem, že Becherovka pokračuje ve svém obchodním rozvoji a její exportní výsledky vzrostly za posledních několik let ve dvouciferných hodnotách," konstatovala v prohlášení společnost.

Týdeník v textu "Becherovka padla, Bernard ztrácí o parník" uvádí podle firmy řadu nepodložených a zavádějících informací, které ve svém důsledku poškozují dobré obchodní jméno značky Becherovka Original a nezakládají se na faktech ani relevantních a důvěryhodných zdrojích.

"Uvedený žebříček nejhodnotnějších českých značek vykazuje známky naprosto neprofesionálního přístupu k práci s informacemi a odporuje všem profesním a etickým pravidlům žurnalistické práce," konstatovala společnost s tím, že firma žádá nápravu formou veřejné omluvy za zveřejnění nepravdivých skutečností. V případě, že nebude vyhověno, zvažuje vedení společnosti podání žaloby a nápravu soudní cestou.

"Pro sestavení žebříčku jsme používali vlastní metodiku. Vycházeli jsme z ekonomických, marketingových a socio-emočních ukazatelů. Konkrétně u Becherovky jsme zohlednili, že firma nefiguruje v žebříčku 100 nejvýznamnějších českých firem pro rok 2011. Žádný z námi dotázaných respondentů si nedokázal vzpomenout na konkrétní reklamu nebo marketingovou prezentaci firmy," uvedl pro Mediafax autor inkriminovaného článku Robert Šimek.

"Ceny alkoholických nápojů navíc rostou, jak dokumentuje vývoj spotřebitelských cen, a většina respondentů konzumaci alkoholu omezuje nebo se přiklání k levnějším značkám. Becherovka je na druhou stranu v našem žebříčku nejen v top 100, ale i v top 50. Z alkoholových značek je dokonce hned druhá za vizovickou firmou R. Jelínek," doplnil Šimek.

Ekonomický týdeník Profit sestavil žebříček nejhodnotnějších českých značek, v čele je podle něj Škoda Auto. Na druhém místě skončil energetický gigant ČEZ, následovaný dvěma pivními koncerny (Budweiser Budvar a Pilsner Urquell) a nejznámějším českým vyhledávačem - Seznam.cz. Jak Profit dále uvedl, zklamáním je naopak výsledek tradiční české lihoviny – Becherovky.

Témata: becherovka
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Díra v rozpočtu EU: Juncker žádá vyšší příspěvky členských zemí

23.02.2018 15:28 Aktualizováno Brusel - Pro vyšší příspěvky členských zemí do rozpočtu EU po roce 2020 se před začátkem summitu 27…

Ťok taxikářům slíbil kulatý stůl s poslanci

23.02.2018 13:06 Praha - Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) chce uspořádat ve Sněmovně kulatý stůl, kde by se zástupci…

Češi si s OH nejčastěji marketingově spojují Škodu a Prazdroj

23.02.2018 12:25 Praha - Jak ukázal průzkum Asociace komunikačních agentur, v souvislosti s olympiádou si Češi…

Stát bude na dopravní stavby potřebovat 86 miliard ročně

23.02.2018 12:18 Praha - Podle aktualizované Dopravní sektorové strategie bude Státní fond dopravy potřebovat na…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama