PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Praha - Podle spotřebitelského časopisu dTest Skylink a CS Link klamou spotřebitele, inzerují totiž satelitní digitální televizi bez poplatků. Časopis o tom informoval ve čtvrtek.

Diskuse: 2

PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům - anotační foto
reklama

Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala mohutný nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link. Jak sami uvádějí - jedním z hlavních důvodů pro využívání jejich služeb byla slíbená záruka doživotního bezplatného užívání. Klientům ale v současné době přišlo oznámení o zavedení servisního poplatku 29 Kč měsíčně. Navíc jsou nuceni i k výměně starého typu karty CryptoWorks za kartu „Výměna“, a to za 600 Kč.

Skylink i přes zavedení poplatku nadále na svých webových stránkách uvádí, že služby poskytuje bezplatně, jak časopis uvádí. Až v podrobnějších podmínkách se spotřebitel dozví, že nabídka vyžaduje placení servisního poplatku. Skylink se podle dTestu hájí tím, že poskytovaný příjem skutečně zpoplatněný není, servisní poplatek pokrývá pouze související náklady jako administrativní a technické zajištění. Vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený ovšem s takovým vysvětlením nesouhlasí: "Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnout žádné související poplatky. Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 korun měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb," uvedl Zelený.
 
Právníci dTestu vyhodnotili postup společnosti jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, a proto podali podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení.
 
"Poskytovatele satelitního vysílání CS Link a Skylink koupila vloni lucemburská firma M77 Group S. A. a ovládla tak dle dostupných údajů 85 procent trhu. Vzhledem k tržnímu podílu společnosti se tedy rovněž domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu. dTest tedy rovněž podal podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," sdělil dále Zelený.

"Pokud by úřad shledal zneužití dominantního postavení, ustanovení o poplatku by bylo neplatné a společnost by jej musela nespokojeným zákazníkům vrátit," doplnil.
 
Společnost ale na platbách trvá. Pokud uživatel neuhradí měsíční servisní poplatek 29 Kč, neprovede požadovanou výměnu karet nebo neobjedná placený programový balíček, tak podle slov společnosti nepřijímá nové obchodní podmínky a ukončuje tak smlouvu.

reklama
Klíčová slova: Skylink

Diskuse

PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Počet příspěvků: , poslední 21.06.2012 12:04
(Zobrazeno posledních 2 příspěvků)

Přidejte vlastní názor…

Související:

Hlavní zprávy

Louda prověřuje finance OKD, firmě dochází hotovost. Horníci bez výplaty?

25.05.2016 18:40 Aktualizováno Karviná -Vedení těžební společnosti OKD, kterou poslal soud do úpadku, zatím neobdrželo žádné nabídky na...

Následky brexitu? Šéf WTO to vidí černě. Do kampaně rázně vstoupil expremiér

25.05.2016 17:10 Ženeva - Ředitel Světové obchodní organizace (WTO) Roberto Azevedo dnes uvedl, že brexit bude stát britské...

Zeman chce do rady ČNB Oldřicha Dědka. Ten je stoupencem přijetí eura

25.05.2016 15:49 Praha - Prezident Miloš Zeman chce na jaře 2017 jmenovat do bankovní rady České národní banky Oldřicha Dědka,...

Řidiči autobusů chystají protesty kvůli nízkým mzdám. Dojde na celostátní stávku? - anotační foto

Řidiči autobusů chystají protesty kvůli nízkým mzdám. Dojde na celostátní...

25.05.2016 14:47 Aktualizováno Praha - Předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík dnes oznámil, že řidiči veřejné autobusové dopravy...

Sdílejte článek na sociálních sítích »»»

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

reklama

Další zprávy

reklama

Anketa

Hlasovali byste pro vystoupení České republiky z Evropské unie?

Hlasovalo 20740 čtenářů [výsledky anket]

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama