PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Praha - Podle spotřebitelského časopisu dTest Skylink a CS Link klamou spotřebitele, inzerují totiž satelitní digitální televizi bez poplatků. Časopis o tom informoval ve čtvrtek.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům - anotační foto

Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala mohutný nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link. Jak sami uvádějí - jedním z hlavních důvodů pro využívání jejich služeb byla slíbená záruka doživotního bezplatného užívání. Klientům ale v současné době přišlo oznámení o zavedení servisního poplatku 29 Kč měsíčně. Navíc jsou nuceni i k výměně starého typu karty CryptoWorks za kartu „Výměna“, a to za 600 Kč.

Skylink i přes zavedení poplatku nadále na svých webových stránkách uvádí, že služby poskytuje bezplatně, jak časopis uvádí. Až v podrobnějších podmínkách se spotřebitel dozví, že nabídka vyžaduje placení servisního poplatku. Skylink se podle dTestu hájí tím, že poskytovaný příjem skutečně zpoplatněný není, servisní poplatek pokrývá pouze související náklady jako administrativní a technické zajištění. Vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený ovšem s takovým vysvětlením nesouhlasí: "Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnout žádné související poplatky. Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 korun měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb," uvedl Zelený.
 
Právníci dTestu vyhodnotili postup společnosti jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, a proto podali podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení.
 
"Poskytovatele satelitního vysílání CS Link a Skylink koupila vloni lucemburská firma M77 Group S. A. a ovládla tak dle dostupných údajů 85 procent trhu. Vzhledem k tržnímu podílu společnosti se tedy rovněž domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu. dTest tedy rovněž podal podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," sdělil dále Zelený.

"Pokud by úřad shledal zneužití dominantního postavení, ustanovení o poplatku by bylo neplatné a společnost by jej musela nespokojeným zákazníkům vrátit," doplnil.
 
Společnost ale na platbách trvá. Pokud uživatel neuhradí měsíční servisní poplatek 29 Kč, neprovede požadovanou výměnu karet nebo neobjedná placený programový balíček, tak podle slov společnosti nepřijímá nové obchodní podmínky a ukončuje tak smlouvu.

Témata: Skylink
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Vstupte do diskuze (2)

Doporučujeme

Česko loni získalo z EU o 80 miliard korun více, než zaplatilo - anotační foto

Česko loni získalo z EU o 80 miliard korun více, než zaplatilo

24.01.2017 15:27 Praha - V průběhu celého roku 2016 obdržela Česká republika z rozpočtu EU příjmy ve výši celkem 123…

Intervence budou zrušeny v polovině roku, soudí Zeman - anotační foto

Intervence budou zrušeny v polovině roku, soudí Zeman

24.01.2017 13:08 Aktualizováno Plzeň - Prezident Miloš Zeman, které dlouhodobě kritizuje intervence ČNB, je plně přesvědčen, že…

Důvěra v českou ekonomiku vzrostla jen mírně, spotřebitelé chtějí víc šetřit - anotační foto

Důvěra v českou ekonomiku vzrostla jen mírně, spotřebitelé chtějí víc…

24.01.2017 09:41 Praha - Celková důvěra v domácí ekonomiku se v lednu téměř nezměnila. Souhrnný indikátor důvěry …

Firma Yahoo je opět v zisku, spekuluj se o osudu prodeje internetových aktivit - anotační foto

Firma Yahoo je opět v zisku, spekuluj se o osudu prodeje internetových…

24.01.2017 08:55 San Francisco - Americká internetová společnost Yahoo se ve čtvrtém čtvrtletí vrátila k zisku. Za…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama