PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Praha - Podle spotřebitelského časopisu dTest Skylink a CS Link klamou spotřebitele, inzerují totiž satelitní digitální televizi bez poplatků. Časopis o tom informoval ve čtvrtek.

Diskuse: 2

PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům - anotační foto

Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala mohutný nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link. Jak sami uvádějí - jedním z hlavních důvodů pro využívání jejich služeb byla slíbená záruka doživotního bezplatného užívání. Klientům ale v současné době přišlo oznámení o zavedení servisního poplatku 29 Kč měsíčně. Navíc jsou nuceni i k výměně starého typu karty CryptoWorks za kartu „Výměna“, a to za 600 Kč.

Skylink i přes zavedení poplatku nadále na svých webových stránkách uvádí, že služby poskytuje bezplatně, jak časopis uvádí. Až v podrobnějších podmínkách se spotřebitel dozví, že nabídka vyžaduje placení servisního poplatku. Skylink se podle dTestu hájí tím, že poskytovaný příjem skutečně zpoplatněný není, servisní poplatek pokrývá pouze související náklady jako administrativní a technické zajištění. Vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený ovšem s takovým vysvětlením nesouhlasí: "Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnout žádné související poplatky. Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 korun měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb," uvedl Zelený.
 
Právníci dTestu vyhodnotili postup společnosti jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, a proto podali podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení.
 
"Poskytovatele satelitního vysílání CS Link a Skylink koupila vloni lucemburská firma M77 Group S. A. a ovládla tak dle dostupných údajů 85 procent trhu. Vzhledem k tržnímu podílu společnosti se tedy rovněž domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu. dTest tedy rovněž podal podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," sdělil dále Zelený.

"Pokud by úřad shledal zneužití dominantního postavení, ustanovení o poplatku by bylo neplatné a společnost by jej musela nespokojeným zákazníkům vrátit," doplnil.
 
Společnost ale na platbách trvá. Pokud uživatel neuhradí měsíční servisní poplatek 29 Kč, neprovede požadovanou výměnu karet nebo neobjedná placený programový balíček, tak podle slov společnosti nepřijímá nové obchodní podmínky a ukončuje tak smlouvu.

Klíčová slova: Skylink

Diskuse

PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Počet příspěvků: , poslední 21.06.2012 12:04
(Zobrazeno posledních 2 příspěvků)

Přidejte vlastní názor…

Doporučujeme

Příští rok začne účtenková loterie, vyhrát bude možné i auto

07.12.2016 17:20 Praha - Ministerstvo financí chce spustit účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET) v polovině...

Češi spotřebovali meziročně více benzinu i nafty - anotační foto

Češi spotřebovali meziročně více benzinu i nafty

07.12.2016 15:13 Praha - Češi spotřebovali za tři čtvrtletí letošního roku meziročně více pohonných hmot. U nafty vzrostla...

Slovenské firmy si mají nedostatek lidí, zaměstnávají cizince

07.12.2016 14:29 Bratislava - Slovenským firmám mnohdy chybí kvalifikovaná pracovní síla. Společnosti proto ve velkém...

Říjnový pokles průmysl neznamená konec růstového trendu, tvrdí ekonomové

07.12.2016 11:29 Praha - Říjnový pokles průmyslu zřejmě neznamená konec jeho růstového trendu. Uvedli to analytici oslovení...

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Anketa

Souhlasíte se zavedením elektronické evidence tržeb (EET)?

Hlasovalo 7977 čtenářů [výsledky anket]

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama