PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Praha - Podle spotřebitelského časopisu dTest Skylink a CS Link klamou spotřebitele, inzerují totiž satelitní digitální televizi bez poplatků. Časopis o tom informoval ve čtvrtek.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům - anotační foto

Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala mohutný nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link. Jak sami uvádějí - jedním z hlavních důvodů pro využívání jejich služeb byla slíbená záruka doživotního bezplatného užívání. Klientům ale v současné době přišlo oznámení o zavedení servisního poplatku 29 Kč měsíčně. Navíc jsou nuceni i k výměně starého typu karty CryptoWorks za kartu „Výměna“, a to za 600 Kč.

Skylink i přes zavedení poplatku nadále na svých webových stránkách uvádí, že služby poskytuje bezplatně, jak časopis uvádí. Až v podrobnějších podmínkách se spotřebitel dozví, že nabídka vyžaduje placení servisního poplatku. Skylink se podle dTestu hájí tím, že poskytovaný příjem skutečně zpoplatněný není, servisní poplatek pokrývá pouze související náklady jako administrativní a technické zajištění. Vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený ovšem s takovým vysvětlením nesouhlasí: "Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnout žádné související poplatky. Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 korun měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb," uvedl Zelený.
 
Právníci dTestu vyhodnotili postup společnosti jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, a proto podali podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení.
 
"Poskytovatele satelitního vysílání CS Link a Skylink koupila vloni lucemburská firma M77 Group S. A. a ovládla tak dle dostupných údajů 85 procent trhu. Vzhledem k tržnímu podílu společnosti se tedy rovněž domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu. dTest tedy rovněž podal podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," sdělil dále Zelený.

"Pokud by úřad shledal zneužití dominantního postavení, ustanovení o poplatku by bylo neplatné a společnost by jej musela nespokojeným zákazníkům vrátit," doplnil.
 
Společnost ale na platbách trvá. Pokud uživatel neuhradí měsíční servisní poplatek 29 Kč, neprovede požadovanou výměnu karet nebo neobjedná placený programový balíček, tak podle slov společnosti nepřijímá nové obchodní podmínky a ukončuje tak smlouvu.

Témata: Skylink
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Vstupte do diskuze (2)

Doporučujeme

ČEZ odvolal kalamitní stav ve všech okresech - anotační foto

ČEZ odvolal kalamitní stav ve všech okresech

25.02.2017 10:00 Hradec Králové - Společnost ČEZ dnes k 09:00 odvolala kalamitní stav ve všech 13 zbývajících…

Vysokorychlostní síť v Česku? Zákon je před schválením, operátoři se už hádají - anotační foto

Vysokorychlostní síť v Česku? Zákon je před schválením, operátoři se už…

24.02.2017 13:57 Praha - Sněmovna propustila do třetího čtení vládní návrh zákona, který má pomoci operátorům šetřit…

Miliardy eur nepomohly, Řecko se dál propadá do chudoby. Senioři jsou zoufalí - anotační foto

Miliardy eur nepomohly, Řecko se dál propadá do chudoby. Senioři jsou…

24.02.2017 13:15 Aktualizováno Atény - Globální finanční krize a její důsledky donutily čtyři země eurozóny požádat o pomoc…

Lidé s nízkým platem si přilepší? Marksová přišla s návrhem - anotační foto

Lidé s nízkým platem si přilepší? Marksová přišla s návrhem

24.02.2017 12:31 Praha - Ministryně práce Michaela Marksová (ČSSD) dnes představila návrh na snížení počtu platových…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama