PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Praha - Podle spotřebitelského časopisu dTest Skylink a CS Link klamou spotřebitele, inzerují totiž satelitní digitální televizi bez poplatků. Časopis o tom informoval ve čtvrtek.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům - anotační foto

Poradenská linka časopisu dTest zaznamenala mohutný nárůst počtu nespokojených zákazníků Skylink a CS Link. Jak sami uvádějí - jedním z hlavních důvodů pro využívání jejich služeb byla slíbená záruka doživotního bezplatného užívání. Klientům ale v současné době přišlo oznámení o zavedení servisního poplatku 29 Kč měsíčně. Navíc jsou nuceni i k výměně starého typu karty CryptoWorks za kartu „Výměna“, a to za 600 Kč.

Skylink i přes zavedení poplatku nadále na svých webových stránkách uvádí, že služby poskytuje bezplatně, jak časopis uvádí. Až v podrobnějších podmínkách se spotřebitel dozví, že nabídka vyžaduje placení servisního poplatku. Skylink se podle dTestu hájí tím, že poskytovaný příjem skutečně zpoplatněný není, servisní poplatek pokrývá pouze související náklady jako administrativní a technické zajištění. Vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený ovšem s takovým vysvětlením nesouhlasí: "Zákazníci jsou klamáni nepravdivými údaji. Bezplatné poskytování nesmí zahrnout žádné související poplatky. Spotřebitel se vždy musí dozvědět konečnou cenu, tedy včetně DPH a všech poplatků. Částka 29 korun měsíčně nepředstavuje bezplatné poskytování služeb," uvedl Zelený.
 
Právníci dTestu vyhodnotili postup společnosti jako klamavou obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele, a proto podali podnět na Český telekomunikační úřad k zahájení správního řízení.
 
"Poskytovatele satelitního vysílání CS Link a Skylink koupila vloni lucemburská firma M77 Group S. A. a ovládla tak dle dostupných údajů 85 procent trhu. Vzhledem k tržnímu podílu společnosti se tedy rovněž domníváme, že došlo ke zneužití dominantního postavení na trhu. dTest tedy rovněž podal podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," sdělil dále Zelený.

"Pokud by úřad shledal zneužití dominantního postavení, ustanovení o poplatku by bylo neplatné a společnost by jej musela nespokojeným zákazníkům vrátit," doplnil.
 
Společnost ale na platbách trvá. Pokud uživatel neuhradí měsíční servisní poplatek 29 Kč, neprovede požadovanou výměnu karet nebo neobjedná placený programový balíček, tak podle slov společnosti nepřijímá nové obchodní podmínky a ukončuje tak smlouvu.

Témata: Skylink
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: PODVOD! Skylink a CS Link lžou zákazníkům

Vstupte do diskuze (2)

Doporučujeme

Důl Paskov končí. Měl poměrně krátkou, leč pohnutou historii - anotační foto

Důl Paskov končí. Měl poměrně krátkou, leč pohnutou historii

29.03.2017 09:09 Praha/Ostrava - 31. března OKD ukončí těžbu v Dole Paskov. Důl má kolem 1350 zaměstnanců. Nachází…

Kartel zmrzlinářů? Antimonopolní úřad v Německu řeší neobvyklý případ - anotační foto

Kartel zmrzlinářů? Antimonopolní úřad v Německu řeší neobvyklý případ

29.03.2017 07:32 Berlín - Antimonopolní úřad v Bádensku-Württembersku řeší kuriózní případ. Tři zmrzlinárny ve městě…

Pokuta 22 milionů za střet zájmů? Platit by měl Agrofert, myslí si asociace - anotační foto

Pokuta 22 milionů za střet zájmů? Platit by měl Agrofert, myslí si asociace

28.03.2017 19:26 Aktualizováno Praha - Podle Asociace soukromého zemědělství ČR (ASZ) by případnou sankci 22 milionů korun kvůli…

Daňové přiznání na poslední chvíli? Pozor, podáním ale povinnosti nekončí - anotační foto

Daňové přiznání na poslední chvíli? Pozor, podáním ale povinnosti nekončí

28.03.2017 14:48 Aktualizováno Praha - Do odevzdání daňového přiznání v řádném termínu zbývá zhruba dvěma milionům podnikatelů pár…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama