Krize nutí prodejce lákat zákazníky dárky

Praha - Hospodářská krize se projevuje opatrnějším chováním zákazníků, předvánoční trh se proto firmy snaží rozhýbat přidanými dárky. Jednou z forem, jak nalákat zákazníka, je skryté snížení ceny tím, že se k prodávané věci přidá dárek, popsal jednu z metod Jan Vaněček, ekonom z pinn partners.

Přidejte svůj názor

Krize nutí prodejce lákat zákazníky dárky - anotační foto

Hospodářská krize způsobila, že se snížila ochota zákazníků nakupovat, jsou vybíravější a obchodníci o ně musejí více bojovat. "Koláč trhu se zmenšil, a kdo chce ukousnout svůj díl, musí zákazníka získat," upozornil Vaněček s tím, že samotné snížení ceny může být kontraproduktivní. Firmy se proto faktické snížení cen snaží zamaskovat.

Prostějovská oděvní firma nabízející značkové oblečení proto například ke každému koupenému oděvů přidá dárek v podobě kvalitní elektroniky. "To je skryté snížení ceny. I cena je informace a přímé zlevnění komodity může sdělovat, že není kvalitní," vysvětlil Vaněček.

"Zákazníci jsou již zvyklí na řadu výhod při nákupu oděvů, běžné jsou například akce 1 + 1 zdarma," řekl Vladimír Tomek z OP Prostějov a jako úspěšnou strategii uvedl předvánoční akci své firmy. Od listopadu dostanou zákazníci k nákupu oděvů dárky v podobě značkové elektroniky. "Nabídka spojení kvalitní konfekce se značkovou elektronikou jednoznačně funguje," řekl s tím, že od počátku akce se firmě podařilo zvýšit prodej téměř o třetinu.

Dárky od značek Nokia, Samsung, LG, Philips, Electrolux nebo Tefal je přitom v poměru k ceně zboží poměrně vysoká. V současné době je podle Vladimíra Tomka větší zájem o pánskou konfekci, ale na celkové zhodnocení je podle něj nutné počkat až do 24. prosince, kdy akce skončí.

Nejhodnotnější dárky čekají na zákazníka, který pořídí tři vybrané produkty v kombinaci pánský oblek, dámský nebo pánský plášť a dámský kostým. Za tento nákup si odnese buď domácí kino, špičkový mobilní telefon Samsung, nebo digitální kameru stejné značky.

Témata: krize | Obchody
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Krize nutí prodejce lákat zákazníky dárky

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Křetínský koupil slovenského výrobce kotlů SES - anotační foto

Křetínský koupil slovenského výrobce kotlů SES

30.03.2017 19:20 Praha - Společnost EP Industries miliardáře Daniela Křetínského získala většinový podíl ve…

Soud musí projednat žalobu Mironetu na stát o 626 milionů - anotační foto

Soud musí projednat žalobu Mironetu na stát o 626 milionů

30.03.2017 19:07 Praha - Žalobu firmy Mironet na stát kvůli odškodnění 626 milionů korun za policejní zátah z roku…

Intervence budou pokračovat, rozhodla ČNB. Analytici jsou jako na trní - anotační foto

Intervence budou pokračovat, rozhodla ČNB. Analytici jsou jako na trní

30.03.2017 17:50 Aktualizováno Praha - Bankovní rada ČNB na svém dnešním jednání rozhodla ponechat úrokové sazby na stávající…

Ekonomickou situaci hodnotí ze zemí Visegrádu nejlépe Češi - anotační foto

Ekonomickou situaci hodnotí ze zemí Visegrádu nejlépe Češi

30.03.2017 16:55 Praha - V lednu 2017 Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM) zjišťovalo, jak občané hodnotí…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama