Krize nutí prodejce lákat zákazníky dárky

Praha - Hospodářská krize se projevuje opatrnějším chováním zákazníků, předvánoční trh se proto firmy snaží rozhýbat přidanými dárky. Jednou z forem, jak nalákat zákazníka, je skryté snížení ceny tím, že se k prodávané věci přidá dárek, popsal jednu z metod Jan Vaněček, ekonom z pinn partners.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Hospodářská krize způsobila, že se snížila ochota zákazníků nakupovat, jsou vybíravější a obchodníci o ně musejí více bojovat. "Koláč trhu se zmenšil, a kdo chce ukousnout svůj díl, musí zákazníka získat," upozornil Vaněček s tím, že samotné snížení ceny může být kontraproduktivní. Firmy se proto faktické snížení cen snaží zamaskovat.

Prostějovská oděvní firma nabízející značkové oblečení proto například ke každému koupenému oděvů přidá dárek v podobě kvalitní elektroniky. "To je skryté snížení ceny. I cena je informace a přímé zlevnění komodity může sdělovat, že není kvalitní," vysvětlil Vaněček.

"Zákazníci jsou již zvyklí na řadu výhod při nákupu oděvů, běžné jsou například akce 1 + 1 zdarma," řekl Vladimír Tomek z OP Prostějov a jako úspěšnou strategii uvedl předvánoční akci své firmy. Od listopadu dostanou zákazníci k nákupu oděvů dárky v podobě značkové elektroniky. "Nabídka spojení kvalitní konfekce se značkovou elektronikou jednoznačně funguje," řekl s tím, že od počátku akce se firmě podařilo zvýšit prodej téměř o třetinu.

Dárky od značek Nokia, Samsung, LG, Philips, Electrolux nebo Tefal je přitom v poměru k ceně zboží poměrně vysoká. V současné době je podle Vladimíra Tomka větší zájem o pánskou konfekci, ale na celkové zhodnocení je podle něj nutné počkat až do 24. prosince, kdy akce skončí.

Nejhodnotnější dárky čekají na zákazníka, který pořídí tři vybrané produkty v kombinaci pánský oblek, dámský nebo pánský plášť a dámský kostým. Za tento nákup si odnese buď domácí kino, špičkový mobilní telefon Samsung, nebo digitální kameru stejné značky.

Témata: krize | Obchody
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

ČMSS ve čtvrtletí zvýšila čistý zisk, roste zájem o nové smlouvy

21.05.2018 10:47 Praha - Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) zvýšila v prvním čtvrtletí meziročně čistý zisk o…

Farmtec z Agrofertu plánuje velkou expanzi, hitem jsou speciální žlaby

21.05.2018 08:50 Jistebnice - Firma Farmtec, zaměřená na investice do zemědělství, plánuje růst výrobních kapacit o…

J&T převzala vedení i v některých dceřiných firmách CEFC

21.05.2018 08:45 Praha - Skupina J&T převzala vedení také v některých dceřiných firmách CEFC Europe. Jde například o…

Objem veřejných stavebních zakázek do května vzrostl o 73 procent

20.05.2018 11:33 Praha - Veřejní investoři v Česku zadali do konce dubna stavebním firmám 1737 zakázek za 64,5…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama