Češi nadávají: Banky jen hrabou. A nejabsurdnější poplatek?

Praha - Jak vyplývá z exkluzivního šetření společnosti SANEP, nejabsurdnějším bankovním poplatkem je z pohledu domácí populace „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který si z nabídky 15 poplatků zvolilo jako ten nejabsurdnější 21,1% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Druhým nejabsurdnějším poplatkem je pak dle názoru 10,7% dotázaných „Poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotřebitelskému úvěru nebo úvěru u stavebního spoření“.

Přidejte svůj názor 4 komentáře

Ilustrační foto

Oba uvedené nejabsurdnější poplatky, ale v opačném pořadí, se pak umístily na nejvyšších pozicích i v hlasování 1. kola „Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2013", kterou pořádá partner exkluzivního průzkumu společnosti SANEP server Bankovnipoplatky.com.

Celkový rozdíl mezi anketním hlasováním a šetřením společnosti SANEP je dán zejména rozdílným sběrem dat a jejich vyhodnocením. Výsledky šetření společnosti SANEP představují názor reprezentativního vzorku domácí populace, zatímco server Bankovnipoplatky.com se dotazoval svých čtenářů pouze anketní formou. Navíc se tento server aktuálně věnuje tématice poplatků za vedení účtu k hypotečnímu nebo spotřebitelskému úvěru, což může návštěvníky podle názoru provozovatele tohoto serveru Patrika Nachera do určité míry ovlivnit: „Každopádně je vidět, ať se klientů ptáme, nebo mohou hlasovat, klikat či půjde o zjišťování názorů na ulici, konzistentně označí jako absurdní vždy stejnou skupinu bankovních poplatků. Co je ale potěšitelné, že se s prvními dvěma poplatky v pořadí buď už u bank prakticky nesetkáme anebo jen sporadicky a banky je postupně ruší", dodává k šetření společnosti SANEP Patrik Nacher.

V každém případě je zjevné, že na prvních dvou pozicích se jak v anketě serveru Bankovnipoplatky.com, tak i v šetření společnosti SANEP, objevily bankovní poplatky, které nejvíce vadí jak široké veřejnosti, tak i návštěvníkům zmíněného finančního serveru.

Jak dále ukázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, více jak jedna třetina dotázaných (36,2%) se ztotožňuje s názorem, že jsou bankovní poplatky pohodlným a bezrizikovým způsobem vytváření zisku bankovních ústavů na úkor bankovních klientů. Další více jak čtvrtina domácí populace (28,6%) pak vnímá bankovní poplatky jako hledání možností bankovních ústavů, jak prostřednictvím poplatků odčerpávat finanční prostředky svých klientů.

I přesto, že se tuzemské bankovní ústavy těší většinové důvěře a patrně především z pohledu stability, která je v tuzemském bankovním sektoru jedna z největších v rámci EU, lze říci, že téměř absolutní část domácí populace (77,7%) sdílí názor, že domácím bankovním ústavům jde v první řadě o vlastní zisk než o klienty.

Patrně i nespokojenost s bankovními poplatky stojí v cestě k větší spokojenosti s domácími bankovními ústavy. Aktuálně totiž převažuje v souhrnu 47,9% nespokojenost se službami tuzemských bankovních ústavů nad 43,9% dotázaných, kteří jsou v souhrnu se službami tuzemských bank spokojeni, informuje server Sanep.cz.

Témata: banky | průzkumy
Vstupte do diskuze (4)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Důvěra v ekonomiku ČR klesla. Podnikatelé mají víc obav než spotřebitelé

24.11.2017 10:01 Praha - Celková důvěra v domácí ekonomiku se v listopadu mírně snížila, oznámil dnes Český…

Černý pátek je zde, vrcholí slevové šílenství. Bude to jako v USA? +VIDEO

24.11.2017 08:20 Praha - Je zde Černý pátek (Black Friday), kdy řada e-shopů i kamenných obchodů spustí výprodeje.…

GP Brno letos skončila v plusu, v pátek začne prodej lístků

23.11.2017 11:06 Brno - Hospodaření motocyklové Grand Prix v Brně skončilo v letošním roce v plusu čtyři miliony…

Dušičkové kontroly: Polovina prodejců věnců či svíček porušila předpisy

23.11.2017 10:43 Ostrava - Česká obchodní inspekce (ČOI) pravidelně monitoruje dodržování zákonů při příležitosti…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama