Češi nadávají: Banky jen hrabou. A nejabsurdnější poplatek?

Praha - Jak vyplývá z exkluzivního šetření společnosti SANEP, nejabsurdnějším bankovním poplatkem je z pohledu domácí populace „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který si z nabídky 15 poplatků zvolilo jako ten nejabsurdnější 21,1% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Druhým nejabsurdnějším poplatkem je pak dle názoru 10,7% dotázaných „Poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotřebitelskému úvěru nebo úvěru u stavebního spoření“.

Přidejte svůj názor 4 komentáře

Ilustrační foto

Oba uvedené nejabsurdnější poplatky, ale v opačném pořadí, se pak umístily na nejvyšších pozicích i v hlasování 1. kola „Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2013", kterou pořádá partner exkluzivního průzkumu společnosti SANEP server Bankovnipoplatky.com.

Celkový rozdíl mezi anketním hlasováním a šetřením společnosti SANEP je dán zejména rozdílným sběrem dat a jejich vyhodnocením. Výsledky šetření společnosti SANEP představují názor reprezentativního vzorku domácí populace, zatímco server Bankovnipoplatky.com se dotazoval svých čtenářů pouze anketní formou. Navíc se tento server aktuálně věnuje tématice poplatků za vedení účtu k hypotečnímu nebo spotřebitelskému úvěru, což může návštěvníky podle názoru provozovatele tohoto serveru Patrika Nachera do určité míry ovlivnit: „Každopádně je vidět, ať se klientů ptáme, nebo mohou hlasovat, klikat či půjde o zjišťování názorů na ulici, konzistentně označí jako absurdní vždy stejnou skupinu bankovních poplatků. Co je ale potěšitelné, že se s prvními dvěma poplatky v pořadí buď už u bank prakticky nesetkáme anebo jen sporadicky a banky je postupně ruší", dodává k šetření společnosti SANEP Patrik Nacher.

V každém případě je zjevné, že na prvních dvou pozicích se jak v anketě serveru Bankovnipoplatky.com, tak i v šetření společnosti SANEP, objevily bankovní poplatky, které nejvíce vadí jak široké veřejnosti, tak i návštěvníkům zmíněného finančního serveru.

Jak dále ukázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, více jak jedna třetina dotázaných (36,2%) se ztotožňuje s názorem, že jsou bankovní poplatky pohodlným a bezrizikovým způsobem vytváření zisku bankovních ústavů na úkor bankovních klientů. Další více jak čtvrtina domácí populace (28,6%) pak vnímá bankovní poplatky jako hledání možností bankovních ústavů, jak prostřednictvím poplatků odčerpávat finanční prostředky svých klientů.

I přesto, že se tuzemské bankovní ústavy těší většinové důvěře a patrně především z pohledu stability, která je v tuzemském bankovním sektoru jedna z největších v rámci EU, lze říci, že téměř absolutní část domácí populace (77,7%) sdílí názor, že domácím bankovním ústavům jde v první řadě o vlastní zisk než o klienty.

Patrně i nespokojenost s bankovními poplatky stojí v cestě k větší spokojenosti s domácími bankovními ústavy. Aktuálně totiž převažuje v souhrnu 47,9% nespokojenost se službami tuzemských bankovních ústavů nad 43,9% dotázaných, kteří jsou v souhrnu se službami tuzemských bank spokojeni, informuje server Sanep.cz.

Témata: banky | průzkumy
Vstupte do diskuze (4)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Díra v rozpočtu EU: Juncker žádá vyšší příspěvky členských zemí

23.02.2018 15:28 Aktualizováno Brusel - Pro vyšší příspěvky členských zemí do rozpočtu EU po roce 2020 se před začátkem summitu 27…

Ťok taxikářům slíbil kulatý stůl s poslanci

23.02.2018 13:06 Praha - Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) chce uspořádat ve Sněmovně kulatý stůl, kde by se zástupci…

Češi si s OH nejčastěji marketingově spojují Škodu a Prazdroj

23.02.2018 12:25 Praha - Jak ukázal průzkum Asociace komunikačních agentur, v souvislosti s olympiádou si Češi…

Stát bude na dopravní stavby potřebovat 86 miliard ročně

23.02.2018 12:18 Praha - Podle aktualizované Dopravní sektorové strategie bude Státní fond dopravy potřebovat na…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama