Inflace v Německu je na maximu od srpna 2012. Změní ECB měnovou politiku?

Berlín - Meziroční míra inflace v Německu se dostala nejvýše od srpna 2012, když podle údajů harmonizovaných s metodikou výpočtu v zemích EU v únoru vystoupila na 2,2 procenta. Nyní se čeká, jak zareaguje Evropská centrální banka (ECB).

Přidejte svůj názor 2 komentáře

Evropská měna EURO, ilustrační fotografie

Proti lednu se ceny zvýšily o 0,7 procenta. V lednu meziroční inflace činila 1,9 procenta. Podle neharmonizovaných údajů ceny meziročně vzrostly také o 2,2 procenta. Proti lednu se pak zvýšily o 0,6 procenta.

Ceny potravin se v únoru meziročně zvýšily o 4,1 procenta, ceny alkoholických nápojů a tabáku pak o 2,3 procenta.

Inflace v Německu se tak poprvé od září 2012 dostala nad úroveň oficiálního cíle ECB pro celou eurozónu. To by mohlo banku přimět k tomu, aby začala uvažovat o postupném zpřísňování měnové politiky.

Silný růst inflace v Německu by mohl zvýšit tlak na zpřísňování měnové politiky v eurozóně, zvláště před zářijovými volbami v Německu. Ke kritikům uvolněné měnové politiky ECB patří například šéf německé centrální banky Jens Weidmann.

Vstupte do diskuze (2)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Británie zakáže prodej benzinových a naftových aut

26.07.2017 16:26 Aktualizováno Londýn - Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. O…

Auta z koncernu VW dotčená skandálem by mohla přijít o registraci

25.07.2017 15:31 Berlín - Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí…

Řecko je s reformami na správné cestě. Nesmí polevit, apeluje eurokomisař

25.07.2017 12:53 Atény - Eurokomisař pro hospodářské a finanční záležitosti Pierre Moscovici dnes řekl, že Řecko je…

Eurotunnel zvýšil zisk, výhled nemění ani navzdory brexitu

25.07.2017 12:21 Paříž - Společnost Eurotunnel v pololetí zvýšila hrubý zisk EBITDA o osm procent na 242 milionu eur…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama