Nabídky na převzetí Opelu jsou prý stále nepřijatelné

Berlín - Německý ministr hospodářství Karl Theodor zu Guttenberg v neděli prohlásil, že tři nabídky, které zájemci předložili za automobilku Opel, jsou stále nepřijatelné kvůli příliš velkému potenciálnímu finančnímu rizziku, kterému by musela čelit německá vláda.

Přidejte svůj názor

Guttenberg na brífinku s novináři, že nabídky od kandaské společnosti Magna International, italské automobilky Fiat a investiční skupiny RHJ International je nutné ještě doplnit. O situaci v Opelu má Guttenberg jednat s kancléřkou Angelou Merkelovou a ostatními ministry v pondělí.

"Ty plány ještě nejdou na takové úrovni, abychom měli zajištěnou dostatečnou bezpečnost," řekl Guttenberg. "Je potřeba je poměrně dost doplnit," dodal.

Guttenberg také řekl, že Fiat "naznačil" že by byl ochoten převzít část rizika na sebe. Ministr očekává, že Magna předloží "výrazně zlepšený" plán převzetí.

Guttenberg zopakoval, že kontrolované insolvenční řízení není možné vyloučit. "Samozřejmě se tomu chceme vyhnout, ale na druhou stranu nemůžeme rozházet miliardy eur daňových poplatníků."

Vlastník Opelu, General Motors, a německá vláda zápasí s časem ve snaze dokončit prodej Opelu, jehož sídlo je ve městě Rüsselsheim nedaleko Frankfurtu.

Americká vláda dala automobilce General Motors termín do 1. června, aby dokončila restrukturalizaci a prokázala vlastní životaschopnost bez státní pomoci. V opačném případě firmě hrozí bankrot.

Rozhodnutí o tom, kdo nakonec Opel získá, bude muset učinit General Motors, německá vláda nicméně bude hrát důležitou roli, protože by Opel měla podpořit miliardami eur ve formě finančních garancí.

Společnosti Fiat i Magna přitom své nabídky už jednou doplnily. Němečtí představitelé poté dávali najevo, že favoritem souboje o získání Opelu je Magna. Ředitel Fiatu Sergio Marchionne nicméně předpokládá, že větší šanci Opel získat má právě jeho firma, protože ostatní zájemci prý nemají tak propracované plány co dál s německou automobilkou, jako právě Fiat.

Podle pátečních informací bylo součástí plánu Magny zrušení až deseti tisíc pracovních míst, z toho dvou a půl tisíc přímo v Německu. Fiat však ještě v pátek plánoval zrušit v Opelu celkově dvanáct tisíc pracovních míst.

Témata: opel
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Odstartoval Karel Marx sérii zločinů a poprav? Historici se přou o počátky…

20.05.2018 07:10 Zprofanovaný filozof budí emoce i 200 let od svého narození. V německém Trevíru, kde se narodil, mu…

Myslíte si, že jste v bezpečí? Evropu čeká za pár let občanská válka,…

19.05.2018 14:57 Aktualizováno Brusel - Podle historika bruselské univerzity Davida Engelse do 20-30 let hrozí Evropě občanská…

Chtějí brexit i výhody EU. Jak dopadá odchod z Unie na běžné občany?

19.05.2018 08:55 Brusel/Londýn - Britští rybáři patří mezi nejzapřísáhlejší příznivce brexitu. Důvodem jejich…

Skončí EU jako Sovětský svaz? Odborníci předvídají rozpad evropského…

19.05.2018 07:30 Britský akademik Gwythian Prins a podporovatel brexitu předvídá konec EU, který s největší…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama