BMW chce vyvinout "zabijáka Tesly", na výzkum dá až sedm procent tržeb

Frankfurt nad Mohanem - Automobilka BMW hodná příští rok zvýšit investice do výzkumu a vývoje na 6,5 až sedm procent tržeb z letošních asi šesti procent. Suma je o dvě miliardy vyšší, než společnost původně plánovala.

Přidejte svůj názor

BMW

"V absolutních číslech je to hodně peněz, kolem sedmi miliard eur (178 miliard Kč), což je téměř stejná suma, jakou jsme na tyto účely dali v letech 2011 a 2012 dohromady," uvedl v rozhovoru pro deník Handelsblatt finanční ředitel firmy Nicolas Peter s tím, že na vysoké úrovni zůstanou výdaje i v roce 2019. V loňském roce bylo na výzkum a vývoj věnováno 5,5 procenta tržeb.

S investicemi do elektromobilů a vozů s autonomním řízením se bavorská automobilka chce v následujících letech vyprofilovat jako špičková technologická společnost srovnatelná s Applem nebo Googlem. Jejím cílem je vyvinout "zabijáka Tesly".

Vzhledem k tomu, že Peter chce vše financovat z tržeb, znamená to udržet marže ve výrobě automobilů nad osmi procenty. V loňském roce marže činila devět procent, ale v letošním třetím čtvrtletí klesla na 8,3 procenta.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Bulharská ministryně rezignovala v souvislosti s kauzou ČEZ

23.02.2018 13:55 Sofie - Bulharská ministryně energetiky Temenužka Petkovová rezignovala kvůli zprávám médií, že je…

Růst německé ekonomiky ve 4. čtvrtletí mírně zpomalil

23.02.2018 10:18 Aktualizováno Berlín - HDP Německa ve čtvrtém čtvrtletí vzrostlo proti předchozím třem měsícům o 0,6 procenta,…

Porno ve služebním počítači? Firma může prohledat data zaměstnance,…

22.02.2018 16:38 Štrasburk - Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku dnes vynesl verdikt, podle kterého…

Na diesely přišla bída. V Německu není zájem o naftová auta, ceny ojetin…

22.02.2018 12:51 Berlín - V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama