Škoda Fabia dobyla německý trh

Škoda Fabia se stala v únoru druhým nejprodávanějším modelem na německém trhu. Píše o tom středeční vydání deníku E15.

Přidejte svůj názor

Škoda Fabia

Podle informací deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung se v té době v Německu prodalo 9190 fabií a značka se stala jedničkou mezi dováženými vozy. Ještě v lednu se na tamním trhu prodalo „jen“ 2600 fabií.

První příčku obsadil domácí vůz VW Golf. Fabia se vymrštila ke stříbru z lednové 18. pozice, na tuto příčku odsunula lednovou trojku, BMW jedničkové řady.

Devatenácté místo patří Škodě Octavia, která v lednu mezi nejoblíbenějšími typy nebodovala. „Uváděná čísla ukazují vliv šrotovací prémie, která podporuje prodej aut nižších tříd. Škoda Auto na tuto zvýšenou poptávku zareagovala zvýšením výroby, konkrétně návratem k pětidennímu pracovnímu týdnu,“ komentoval úspěch mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.

Pořadí pětadvaceti nejúspěšnějších německých a zahraničních značek v minulém měsíci spočítal silniční dopravní úřad KBA, který spadá pod spolkové ministerstvo dopravy. „Postupně se objevují nárůsty poptávky i z jiných trhů, kde byla vládou schválena určitá podpora prodejů nových vozů. Věříme, že oživení trhu přinese důvěru zákazníků v další vývoj na trhu nových vozů,“ podotkl Černý.

Prémii za likvidaci devět a více let starého osobního vozidla ve výši 2500 eur vyplácí německý stát od 14. ledna. Podmínkou je, aby si zájemci o dotaci pořídili úspornější auto s menším únikem emisí. Po šrotovném, na které je do konce letošního roku vyčleněno 1,5 miliardy eur, zatím sáhlo podle průzkumů 420 tisíc občanů. Kupní cenu Škody Fabia, která stojí od deseti tisíc eur výše, může kromě státního bonusu srazit ještě speciální nabídka prodejců. Zastoupení Škody, ve spolupráci s dealery, nabízí slevu až dva tisíce eur. Sesterský VW dává dokonce až 2500 eur.

V německé hitparádě TOP 25 mají za leden drtivou převahu výrobky mateřského koncernu Volkswagen. Jeho vozům, v nichž jasně vedou malá a menší auta, patří 35 procent tržního podílu. Na třetí stupínek se propracoval VW Polo. Pátý je VW Passat, šestá Audi A4. Ze zámořské konkurence dopadl nejlépe čtvrtý Ford Fiesta, z domácích rivalů se uchytily Mercedes- Benz C (7.), Opel Astra (8.) a Opel Corsa.

Asijské importy se seřadily až ve druhé desítce. Na špici obliby jsou Hyundai i30 a Toyota Yaris, do seznamu se vklínila i Suzuki Swift. Všechna tato jména jsou na soupisce nováčky.

Z automobilů vyšší střední třídy se zadařilo jedině Audi A6 (22.). Tento segment se v Německu v porovnání období za leden a únor 2009 začátkem roku 2008 propadl o 25 procent. Ještě hůře se nyní vede u sousedů prodejcům ve vyšší třídě. Sportovní typy ztratily meziročně 29,8 procenta, minivany 28,3 procenta. Díky prudkému nárůst v kategoriích nejmenších a malých aut vypadá však dosavadní bilance prodaných a přihlášených vozů o čtyři procenta lépe než v prvních osmi týdnech před dvanácti měsíci.

Témata: Německo
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Británie zakáže prodej benzinových a naftových aut

26.07.2017 16:26 Aktualizováno Londýn - Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. O…

Auta z koncernu VW dotčená skandálem by mohla přijít o registraci

25.07.2017 15:31 Berlín - Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí…

Řecko je s reformami na správné cestě. Nesmí polevit, apeluje eurokomisař

25.07.2017 12:53 Atény - Eurokomisař pro hospodářské a finanční záležitosti Pierre Moscovici dnes řekl, že Řecko je…

Eurotunnel zvýšil zisk, výhled nemění ani navzdory brexitu

25.07.2017 12:21 Paříž - Společnost Eurotunnel v pololetí zvýšila hrubý zisk EBITDA o osm procent na 242 milionu eur…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama