Ani Google, ani Apple. Nejatraktivnějším zaměstnavatelem pro americkou mladou generaci je 3M

Atlanta - Podle průzkumu Národní Společnosti Středoškolských Studentů (National Society of High School Scholars) provedeného mezi 13 000 studenty a mladými pracovníky ve věkovém rozmezí 15 až 32 let se společnost 3M v Americe dostala na první pozici žebříčku nejoblíbenějších zaměstnavatelů. Přeskočila tak dlouhodobou jedničku Google, ale i například společnost Apple, Walt Disney Co., Amazon či Nike. Mezi populárními zaměstnavateli se 3M objevuje i v České republice.

Přidejte svůj názor

Logo společnosti Google

Generace Y, jak se často označuje populace narozená mezi roky 1986 až 2000, bude v roce 2025 tvořit převážnou část lidí v produktivním věku. Největší procento z nich by právě svůj produktivní věk nejraději spojilo se společností 3M. Odpovědí na otázku, proč je 3M tak přitažlivé pro mladou generaci, je hned několik.

„Klíčem nejen k obchodním úspěchům, ale i zaměstnanecké spokojenosti je dobrá firemní filosofie. Naši výzkumníci a produktoví vývojáři stráví 15 % svého času projekty, které si sami vyberou. Mladí jsou nakloněni individuálnímu stylu. Vyhledávají rozmanitost a zajímá je přístup společnosti k životnímu prostředí," jmenuje důvody popularity CEO společnosti 3M Inge Thulin.

Mezi respondenty průzkumu, kteří označili 3M jako své vytoužené pracoviště, bylo 74 % středoškoláků a 21 % vysokoškoláků. Nejžádanější specializací se stala oblast medicíny a zdraví, kterou zmínilo 41 % dotázaných. Druhou nejatraktivnější kariérní cestu představuje se 30 % respondentů věda, následují ji s 21 % technologicko-inženýrské pozice a 20 % respondentů by rádo pracovalo na podnikatelsko-korporátních postech.

3M se zajímá i o české studenty

Inovační technologická společnost 3M je vidět i v českých žebříčcích nejatraktivnějších zaměstnavatelů pro mladé. Především vystudovaní inženýři z technických škol, IT pracovníci či ekonomové vidí ve společnosti atraktivního zaměstnavatele. Vedle již zmíněné zaměstnanecké filosofie, solidní pověsti a dobrých obchodních výsledků k tomuto faktu přispívá to, že 3M má v České republice dvě vlastní Inovační centra.

Atraktivitě přidávají i speciální programy pro studenty na vysokých školách. Před měsícem proběhlo například finální kolo čtvrtého ročníku speciálního vzdělávacího programu určeného pro studenty VŠE Praha. V průběhu semestru studenti za spolupráce s odborníky ze 3M Česko zpracovávali marketingové strategie pro uvedení nového produktu na trh. Měli tak možnost nanečisto proniknout hlouběji do struktury firmy a blíže ji a její zaměstnance poznat.

Společnost 3M dlouhodobě poctivě pracuje nejen na kvalitě a užitných vlastnostech svých produktů, ale i na vztahu a přístupu k zaměstnancům. Uvědomujeme si, že kompetentní a motivovaní zaměstnanci jsou nejvyšší hodnotou společnosti, a proto musíme na této oblasti systematicky pracovat," potvrzuje Olga Čadová, Personální ředitelka 3M, Česká republika, Slovensko, Maďarsko.

Témata: Google | apple | zaměstnání
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Transpacifické partnerství se překope, státy představily finální verzi…

21.02.2018 10:10 Sydney - 11 států, které usilují o vytvoření nové dohody o volném obchodu původně nazývané…

General Motors zachraňuje pobočku v Koreji. Investuje 2,8 miliard dolarů

21.02.2018 08:50 Soul - Jihokorejská vláda jedná o možnostech restrukturalizace ztrátové pobočky automobilky GM…

Kolik bere šéf Fiat Chrysler? Loni si pohoršil, částka je přesto závratná

21.02.2018 08:20 New York - Generální ředitel italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA)…

WTO by se měla připravit na život bez USA, tvrdí její exšéf

20.02.2018 09:38 Ženev - Světová obchodní organizace (WTO) se musí připravit na budoucnost bez Spojených států,…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama