Čína tvrdě zasáhla. Cestovní ruch Jižní Koreje ohrožuje diplomatický spor

Soul/Peking - Číňané tvoří polovinu turistů, kteří navštíví Jižní Koreu. Čilý cestovní ruch ovšem může pokazit diplomatický spor mezi Soulem a Pekingem.

Přidejte svůj názor

Jižní Korea, ilustrační foto

Peking na přelomu letošního února a března nařídil čínským cestovním kancelářím, aby přestaly nabízet zájezdy do Jižní Koreje. Toto opatření bylo reakcí na rozmisťování amerického protiraketového štítu THAAD na jihokorejském území.

Korejská turistická organizace (KTO) předpověděla, že zemi by letos mohlo navštívit o 4,7 milionu zahraničních turistů méně než v loňském roce. To by představovalo meziroční pokles o zhruba 27 procent.

Podle KTO v prvních dvou měsících letošního roku počet turistů v Jižní Koreji rostl dvouciferným procentním tempem, v následujících měsících již ale vykazoval pokles. "Při současném trendu se jihokorejský turistický sektor může dostat do dlouhodobé recese," uvedl jeden z představitelů KTO.

Obzvláště špatná situace panovala v květnu, kdy se počet příjezdů zahraničních návštěvníků do Jižní Koreje meziročně snížil o 34,5 procenta.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Tesla dokončila stavbu největší lithium-iontové baterie na světě

23.11.2017 10:36 Melbourne - Americká společnost Tesla dokončila v Austrálii výstavbu největší lithium-iontové…

Řítí se svět do ekonomické zkázy? Pseudoexperti nám mohou zavařit

23.11.2017 00:01 NÁZOR - Finanční krize v posledních dvou desetiletích a naše neschopnost je předvídat přinesly…

Vůz Trumpchi? Lidem je název k smíchu, čínská automobilka ho patrně změní

22.11.2017 09:31 Peking - Trumpchi je název čínského osobního vozu, který společnost GAC Group hodlá od roku 2019…

Nová dohoda NAFTA drhne. USA, Kanada a Mexiko se přou hlavně kvůli autům

22.11.2017 09:25 Mexiko - Spojeným státům, Mexiku a Kanadě se ani během pátého kola jednání o změnách Severoamerické…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama