Facebook utne spolupráci s firmami, které shromažďují osobní údaje

New York - Facebook se v souvislosti se skandálem Cambridge Analytica odhodlal k dalšímu ráznému kroku. Ukončí spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí.

Přidejte svůj názor

Facebook

Facebook po léta poskytoval inzerentům možnost, aby zaměřovali své reklamy na konkrétní uživatele na základě údajů shromážděných podniky, jako jsou Acxiom či Experian. Nyní se však tento systém s označením Partner Categories rozhodl ukončit.

"Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na facebooku," uvedl Facebook. Odmítl se ale vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.

Britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Peking ocenil snahy Američanů vyjednávat o obchodních problémech

22.04.2018 12:20 Peking - Čína dnes přivítala oznámení amerických činitelů, že chtějí v Pekingu jednat o společných…

Americký ministr financí Mnuchin zvažuje návštěvu Číny

21.04.2018 21:07 Washington - Americký ministr financí Steven Mnuchin zvažuje návštěvu Číny, jejíž obchodní vztahy…

USA a EU po nehodě Boeingu nařídily povinné kontroly

21.04.2018 12:58 Washington/Paříž - Evropské a americké úřady pro civilní letectví v pátek nařídily povinné kontroly…

Čínský tisk drbe Česko? Zmínil rudý kapitalismus i Zemana

20.04.2018 16:28 Aktualizováno Peking – Masivní čínské investice do Česka se nikdy nekonaly. Alespoň ne v té podobě, v jaké je…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama