Podíl zboží pod privátní značkou překročil 30 procent

Praha - Podíl zboží prodávaného pod privátní značkou obchodních řetězců v ČR loni poprvé překročil 30 procent. Před čtyřmi lety se vlastní značky podílely z 25 procent, v roce 2013 to bylo již 31 procent. Vyplývá to z ročenky Asociace výrobců pod privátní značkou (PLMA).

Přidejte svůj názor 1 komentář

Ilustrační fotografie

"V poslední době jsme svědky nárůstu důvěry českých spotřebitelů k privátním značkám. V minulosti totiž některým kupujícím signalizovaly privátní značky nižší cenu i kvalitu, ale v poslední době se mnoha obchodníkům úspěšně podařilo pozitivně změnit vnímání kvality privátních značek u svých zákazníků," uvedl odborník na maloobchod ze společnosti PwC Audit Pavel Kulhavý.

To potvrzuje i mluvčí Globusu Pavla Hobíková. V posledních měsících se podle ní výrazně zvýšil dopad akčních cen a slev na výběr místa nákupu. "Promoce značkových produktů jsou zákazníky velmi vyhledávané a některé výrobky zákazníci nakupují téměř výhradně v těchto akcích. Část našich zákazníků začíná ale také postupně vyhledávat levnější alternativy. K nim patří právě privátní značky," dodala Hobíková.

Obchodníci letos více zavádějí nové vlastní značky a inovují ty stávající. "V letošním roce probíhaly v rámci privátních značek určité změny. U všech produktů se měnily receptury a postupně dochází ke změně obalů na nový design," uvedla Jana Orlovská z drogerií Rossmann.

Albert letos zavedl na pulty obchodů svoji čtvrtou privátní značku. "Objem vlastních značek, které nabízíme našim zákazníkům, rok od roku vzrůstá. Zákazníci si ověřili, že kvalita výrobků vlastní značky je srovnatelná s výrobky 'brandovými', ale cena vlastních výrobků je nižší," uvedla mluvčí řetězce Judita Urbánková. 

Pavel Kulhavý očekává v Česku další rozvoj privátních značek. "Na druhou stranu ale většímu růstu prodejů privátních značek brání současná praxe na maloobchodním trhu v ČR, kde je v porovnání se západní Evropou nadprůměrně vysoký podíl prodejů zboží tradičních značek v akčních slevách," dodal Kulhavý.

Témata: zboží | firmy | firmy
Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Směrnice EU proti nekalým praktikám řetězců? Česko by ji mohlo ještě víc…

19.07.2018 15:25 Praha - Nová směrnice EU, která má zakázat obchodním řetězcům používat nekalé praktiky vůči malým a…

Čechy tíží drahota. Ceny ovoce letí vzhůru, zdražují i výrobci v průmyslu

19.07.2018 11:20 Aktualizováno Praha - Meziměsíčně vzrostly ceny zemědělských výrobců o 0,3 %, ceny průmyslových výrobců o 0,6 % a…

ÚS odmítl stížnost firmy Zdeněk - Sun, definitivně prohrála boj o licenci

19.07.2018 11:01 Brno - Společnost Zdeněk - Sun definitivně prohrála boj o licenci solární elektrárny v Chomutově,…

Benzínky v Česku mírně zlevnily. Kde výhodně natankovat?

19.07.2018 10:22 Aktualizováno Praha - Cena benzinu Natural 95 klesla od minulé středy v průměru o čtyři haléře na 33,39 koruny za…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama