Nejabsurdnější bankovní poplatek? Tohle si myslí veřejnost

Praha - Jak vyplývá z exkluzivního šetření společnosti SANEP, nejabsurdnějším bankovním poplatkem je aktuálně z pohledu domácí populace „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který si z nabídky 15 poplatků zvolilo jako ten nejabsurdnější 19,6% dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Stejně tak tomu bylo i před rokem, kdy rovněž zvítězil „Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou“, který vnímalo jako nejabsurdnější 21,1% dotázaných.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Ilustrační foto

Druhým nejabsurdnějším poplatkem je pak aktuálně dle názoru 10,8% dotázaných „Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta".

Shodné prvenství nejabsurdnějšího bankovního poplatku s výsledkem společnosti SANEP zaznamenal i jubilejní X. ročník „Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2014", kterou pořádá partner exkluzivního průzkumu společnosti SANEP server Bankovnipoplatky.com. „Ať už jde o hlasování veřejnosti či o průzkum na bázi reprezentativního vzorku, z obou vychází, že tento poplatek lidi irituje. Osobně mě pak těší druhé místo absurdního poplatku za vedení účtu u zemřelého klienta, který v naší anketě skončil těsně šestý a do finálové pětky tak nepostoupil," komentuje výsledky šetření společnosti SANEP Patrik Nacher, provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com.

Jak dále ukázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, více jak jedna třetina dotázaných (36,1%) se ztotožňuje s názorem, že jsou bankovní poplatky pohodlným a bezrizikovým způsobem vytváření zisku bankovních ústavů na úkor bankovních klientů. S názorem, že bankovní poplatky jako hledání možností bankovních ústavů, jak prostřednictvím poplatků odčerpávat finanční prostředky svých klientů, pak vyjádřilo souhlas 30,2% dotázaných.

I přesto, že se tuzemské bankovní ústavy těší většinové důvěře a patrně především z pohledu stability, která je v tuzemském bankovním sektoru jedna z největších v rámci EU, lze říci, že téměř absolutní část domácí populace (78,6%) sdílí názor, že domácím bankovním ústavům jde v první řadě o vlastní zisk než o klienty.

Oproti loňskému roku se zvýšila spokojenost se službami tuzemských bankovních ústavů, a to z loňských v souhrnu 43,9 procentních bodů na aktuálních 47,1%. Tento nárůst spokojenosti může souviset právě s oblastí bankovních poplatků, které se zejména díky iniciativě serveru bankovnipoplatky.com daří v rámci jednotlivých bankovních domů řešit ve prospěch klientů.

Na stejné úrovni v porovnání s loňským průzkumem společnosti SANEP pak zůstává důvěra v tuzemské bankovní ústavy, kterým aktuálně v souhrnu vyjádřilo důvěru 52,3% dotázaných.

Témata: průzkumy | banky
Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Jsou Češi s prací spokojení? Nový průzkum

19.08.2018 14:51 Praha - Více než tři pětiny pracujících Čechů jsou spokojeny se svým zaměstnáním. Opačný pohled má…

Poplatky za autorádio, kabelovku i mobilní rádio. Podívejte se, za co…

19.08.2018 12:39 Koncesionářské poplatky upravuje zákon. Každá domácnost, která vlastní byť jen přenosné rádio, tak…

Češi mění zvyky. Platba kartou v e-shopech předstihla dobírku, trend má…

16.08.2018 17:40 Aktualizováno Praha - Každý třetí Čech (34,5 %) nakupující na internetu platí za objednané zboží online platební…

Pojišťovna Aegon prodá své společnosti v ČR a SR. Co se mění pro klienty?

16.08.2018 13:58 Praha - Nizozemská pojišťovna Aegon prodá své společnosti v Česku a na Slovensku nizozemské skupině…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama