České dráhy loni přepravily 170 milionů cestujících, jde o mírný pokles

Praha - Počet přepravených cestujících ve vlacích Českých drah se už třetím rokem drží na čísle 170 milionů ročně. Výluky a uprchlická krize způsobily mírný pokles oproti loňsku, zhruba o 40 tisíc, což je počet přepravených za jeden den Meziročně naopak narostl přepravní výkon i tržby, a to díky pozitivnímu trendu v dálkové dopravě.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

I kvůli prodloužení průměrné ujeté vzdálenosti nicméně dopravci vzrostly tržby z jízdenek. Vyšší počet přepravených zaznamenala dálková a příměstská doprava, ztrácely naopak regionální vlaky.

Podle Českých drah vzrostly tržby z přepravy cestujících v řádu desítek milionů korun. V roce 2014 dopravce na jízdenkách utržil téměř 7,5 miliardy korun. Vzdálenost, na kterou lidé ve vlacích Českých drah cestovali, se loni zvýšila v průměru o více než tři procenta na 42,25 kilometru.

„V některých dnech jsme místo vlaků vypravili 700 až 800 náhradních autobusů. To pochopitelně zákazníkům komplikuje cestování. Když k tomu přičteme s tím související zpožďování, je kvalita služby výrazně horší, ačkoliv na tom my neneseme žádnou vinu," vysvětluje Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Vážíme si toho, že lidé vnímají naši snahu, a zůstali nám věrní."

Mírný pokles v regionální dopravě se podle něj týkal zejména venkovských regionálních tratí, kde je v posledních letech znát demografická změna, spojená s odchodem lidí do měst, která je z pohledu železniční dopravy spojena zejména s úbytkem studentů.

„Mezi Prahou a Ostravou nám meziročně přibylo cestujících o téměř 14 %, růst v řádech desítek procent vykázala i linka Praha – Brno a mezinárodní doprava s Rakouskem se díky railjetům a propagaci na rakouské i naší straně zvedla v některých měsících o 60 až 70 %. Z toho je zřejmé, že vlaková doprava má v tomto segmentu velký potenciál a že ho umíme využít," doplňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek.

Migrační krize pak měla vliv zejména na přeshraniční dopravu ve směru do Rakouska a Maďarska. „Nárůsty v dálkové, ale také v příměstské dopravě, dokázaly kompenzovat ztráty způsobené výlukami. Nebýt uprchlické krize, dočasného zastavení dopravy s Maďarskem a neustálých spekulací o zastavení dopravy s Rakouskem, byl by celkový výsledek mnohem lepší. Bohužel, příliv migrantů do Evropy a teroristické útoky v Paříži mezinárodní dopravu výrazně negativně ovlivnily," dodal Krtek.

Témata: České Dráhy | Vlaky
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Zahraniční dluh Česka klesl na 4,322 bilionu

21.06.2018 10:52 Praha - Zahraniční dluh Česka klesl o 50 miliard korun na 4,322 bilionu Kč. Meziročně byl nižší o…

Cena nafty a benzinu klesla jen mírně. Napětí na trhu s ropou by se dalo…

21.06.2018 09:52 Aktualizováno Praha - Benzin Natural 95 v uplynulém týdnu zlevnil o šest haléřů na 33,37 koruny za litr. Průměrná…

Imoba souhlasí s vrácením 50milionové dotace na Čapí hnízdo

21.06.2018 07:36 Praha - Firma Imoba, která spadá pod holding Agrofert, vrátí 50milionovou dotaci na vybudování…

Česko je pro automobilky terno. Nastanou ale zásadní změny, soudí odborník

20.06.2018 11:50 Aktualizováno Praha - Tržby tuzemských automobilek a dodavatelů autodílů loni vzrostly o sedm procent na…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama