Soud zamítl insolvenční návrhy na portál NákupvAkci.cz. Podvedených jsou tisíce, tvrdí policie

Praha - Městský soud v Praze zamítl insolvenční návrhy na provozovatele slevového portálu NákupvAkci.cz, firmu Garuma. V návrzích chyběly podle soudu například některé podrobnosti o pohledávkách a další potřebné údaje. Vyplývá to z informací v insolvenčnímrejstříku. Jeden návrh podala v polovině prosince firma Hostely Praha a další krátce poté sama Garuma. Portál NákupvAkci.cz vyšetřuje policie kvůli možným podvodům, poškozených budou zřejmě tisíce.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

Jeden z největších tuzemských slevových portálů NákupvAkci.cz v polovině prosince ukončil činnost a rozhodl se podat na sebe návrh na insolvenci. Zdůvodnil to v prohlášení na svém webu navyšujícími se ztrátami, které za šest let fungování portálu dosáhly 45 milionů korun. Stejnou částku uvedla Garuma i v insolvenčním návrhu jako celkovou sumu svých dluhů.

Společnost Hostely Praha ve svém insolvenčním návrhu sdělila, že jí Garuma dluží asi 1,28 milionu korun. Portál NákupvAkci.cz totiž podle Hostelů Praha prodal lidem vouchery na ubytování, Hostely Praha pak klienty portálu ubytovaly, ale od Garumy za to nedostaly dohodnutou část peněz z prodeje voucherů.

Městský soud ale insolvenční návrhy Hostelů Praha i Garumy v rozhodnutí z 23. prosince odmítl. Podle soudu v návrzích chybí třeba konkrétní údaje o vzniku a splatnosti pohledávek Garumy a náležitosti nesplňuje ani seznam majetku a zaměstnanců Garumy. Navrhovatelé se mohou proti usnesení soudu do 15 dnů od doručení odvolat.

Majitel NákupvAkci.cz Tomáš Karaba v prohlášení na stránkách portálu uvedl, že k finančním problémům serveru přispělo tvrdé konkurenční prostředí či bývalí zaměstnanci, kteří odešli ke konkurenci a poškozovali podle něj jméno portálu.

Pražská policie dnes oznámila, že se detektivové v souvislosti s portálem zabývají podezřením ze spáchání trestného činu podvodu. Poškozených mohou být tisíce, sdělil policejní mluvčí Jan Daněk. ČOI obdržela v průběhu roku zhruba desítku stížností od nespokojených klientů portálu. "Stěžovali si v drtivé většině na to, že nedostali zaplacené zboží nebo službu," uvedl již dříve mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Jsou Češi s prací spokojení? Nový průzkum

19.08.2018 14:51 Praha - Více než tři pětiny pracujících Čechů jsou spokojeny se svým zaměstnáním. Opačný pohled má…

Poplatky za autorádio, kabelovku i mobilní rádio. Podívejte se, za co…

19.08.2018 12:39 Koncesionářské poplatky upravuje zákon. Každá domácnost, která vlastní byť jen přenosné rádio, tak…

Češi mění zvyky. Platba kartou v e-shopech předstihla dobírku, trend má…

16.08.2018 17:40 Aktualizováno Praha - Každý třetí Čech (34,5 %) nakupující na internetu platí za objednané zboží online platební…

Pojišťovna Aegon prodá své společnosti v ČR a SR. Co se mění pro klienty?

16.08.2018 13:58 Praha - Nizozemská pojišťovna Aegon prodá své společnosti v Česku a na Slovensku nizozemské skupině…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama