Lidl prodával ošizené masové konzervy, navíc v letákové akci

Brno - Další z maloobchodních řetězců, tentokrát Lidl, prodával masové konzervy, které obsahovaly výrazně nižší podíl masa, než je uvedeno na obalu, a navíc je prodával v letákové akci. Před necelým měsícem zjistila Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) stejný problém v Penny marketu. Opět jde o masové konzervy původem z Polska. Lidl je prodával pod svou privátní značkou Pikok, uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Podle Lidlu jde o pochybení dodavatele, produkt stáhl z prodeje.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

Lidl, supermarket

Výrobcem je Pamapol z města Rusiec. Konkrétně šlo o Chalupářské vepřové maso v konzervě o hmotnosti 300 gramů. Masa v ní mělo být 89 procent, laboratorním rozborem se však potvrdil obsah masa pouze v podílu 67,5 procenta. U jiné šarže byl podíl 75 procent.

Konzerva o stejné hmotnosti s názvem Sedlácké vepřové maso měla obsahovat 76,7 procenta vepřového masa a deset procent vepřové kýty, celkově však bylo masa pouze 69 procent. U další šarže téhož výrobku byl obsah masa 72,3 procenta a u další 70 procent.

Podle Lidlu se jednalo o kvalitativní pochybení, které firma řeší s dodavatelem. "Z prodeje byly neprodleně staženy všechny šarže výrobků Pikok Sedlácké vepřové maso a Chalupářské vepřové maso (obojí 300 g). Nyní se by tedy tyto výrobky již neměly v prodeji nacházet," uvedla mluvčí Zuzana Holá. Výrobky mohou zákazníci vrátit v kterékoliv prodejně Lidlu a dostanou peníze zpět.

Prodejce se dopustil klamání zákazníka, inspekce tedy nařídila obchodníkovi neprodleně stáhnout veškeré konzervy z prodeje. Zároveň mu uložila, aby všechny další šarže těchto výrobků a výrobky podobného charakteru od stejného výrobce nechal před uvedením na trh na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři. Zároveň musí prodejce nechat testovat všechny další šarže, které jsou již v prodeji. S Lidlem také inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty a vloží informaci do evropského systému pro boj s falšovanými potravinami AACS.

Podle ústředního ředitele SZPI Martina Klanici je nepřijatelné, aby prodejce dosahoval atraktivních cen pomocí falšování a pak ještě potraviny nabízel ve slevových akcích. Podle prezidenta Potravinářské komory ČR Miroslava Tomana je dlouhodobě zřejmé, že si řetězce objednávají do slevových akcí výrobky z Polska se zoufalou kvalitou.

Vstupte do diskuze (2)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Půjčky mladým na bydlení? Program startuje dnes, realitní makléři ho…

15.08.2018 07:40 Aktualizováno Praha - Mladé rodiny do 36 let mohou od středy 15. srpna začít žádat o peníze na modernizaci či…

Turecký trh se otřásá, propad měny táhne ke dnu i české firmy

14.08.2018 16:37 Aktualizováno Praha - Od začátku letošního roku kurz turecké měny ke koruně klesl o 42 procent. Podle Hospodářské…

Kapsch podal novou nabídku na provoz mýta, cenu srazil o téměř tři miliardy

14.08.2018 16:31 Praha - Společnost Kapsch přišla s novou nabídku na provoz mýtného systému po roce 2019. Činí 10,5…

Jste pro kratší pracovní týden? Zkušenosti ze zahraničí ukázaly, jak…

14.08.2018 15:21 Aktualizováno Osmihodinová pracovní doba byla byla v našich zemích uzákoněna v roce 1918. Byl tu ale velký rozdíl…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama