Vítkovice Steel stabilizovány? Firmě loni výrazně vzrostl provozní zisk

Ostrava - Společnosti Vítkovice Steel, která vyrábí ocelové plechy či štětovnice, vzrostl v loňském roce provozní zisk před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) meziročně o 47 milionů na 421 milionů korun. Nárůst představuje 12,6 procenta. Novinářům to dnes řekl generální ředitel a předseda představenstva Dmitrij Ščuka. Firma v roce 2017 vytvořila čistý zisk 191 milionů korun, o rok dřív byla ve ztrátě.

Přidejte svůj názor

Průmysl

Výsledky podle Ščuky ukazují, že společnost je po dřívějších ztrátách stabilizovaná. "Jednoznačně je vidět, že jdeme správným směrem, protože výsledky rostou, společnost je stabilizovaná, investujeme, rozvíjíme se. Myslím si, že teď svým způsobem sklízíme výsledky práce, kterou jsme za posledních pět let udělali," řekl Ščuka.

Pro firmu podle něj bylo přínosem zavření ztrátové ocelárny v roce 2015. Firma přestala vyrábět vlastní ocel a v roce 2016 dokončila přechod na zásobování bramami (polotovary) od externích dodavatelů. Podle výroční zprávy společnosti byly Vítkovice Steel v roce 2016 ještě ve ztrátě necelých 730 milionů korun, o rok dříve ztráta přesáhla dvě miliardy.

"Teď máme několik dodavatelů, kteří mezi sebou konkurují. Tím pádem dosahujeme výrazně lepších cen než v minulosti," řekl ředitel.

Společnosti stoupá objem prodeje u všech sortimentů výrobků. U plechů a výpalku činil loni 401.000 tun (v roce 2016 to bylo 328.000), u štětovnic 146.000 tun (o rok dříve 136.000 tun). "Letos plánujeme zhruba o deset procent zvýšení výroby plechů, takže ten trend pokračuje. U štětovnic letos očekáváme prodej v rozmezí 150.000 a 160.000 tun," řekl Ščuka.

Podnik rozšiřuje portfolio svých výrobků o produkty, které dosud nedělal, například o těžké profily do skalnatých podloží. "Nové výrobky například umožní dodávat na stavbu přístavů, kde se jedná o větší hloubky, větší ponor. Jdeme na trhy, kde jsme doteď nebyli," řekl ředitel.

V posledních třech letech Vítkovice Steel uskutečnily investice za 720 milionů korun. Loni například investovaly z vlastních zdrojů 47 milionů korun do modernizace těžké profilové trati. Snížily tím spotřebu zemního plynu o 17 procent a emise oxidu uhličitého a oxidů dusíku o 42 procent.

"Co se týká let 2018 až 2020, plánujeme investice ve výši zhruba 710 milionů korun. Půjde například o modernizaci těžké profilové tratě," řekl Ščuka. Firma plánuje také generální opravu válcovací stolice z roku 1913 nebo generální opravu žíhací pece.

Vítkovice Steel jsou předním evropským výrobcem válcovaných výrobků z oceli a největším výrobcem ocelových plechů v České republice. Společnost je v Česku jediným výrobcem štětovnic, které se používají především při zakládání staveb a zpevňování břehů vodních cest, a jedním ze dvou výrobců v Evropské unii. Výrobky podniku nacházejí využití v ocelových a mostních konstrukcích, větrných elektrárnách, dopravních strojích, energetickém průmyslu či lodích.

Vítkovice Steel patří skupině soukromých investorů skrytých za společnostmi se sídlem na Kypru. Firmu koupili před třemi lety od ruské ocelářské a těžařské skupiny Evraz Group. Firma má okolo 940 zaměstnanců.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Minimální mzda 16 tisíc? Maláčová chce rázné změny ve valorizaci

20.08.2018 12:01 Praha - Podle novely, kterou navrhlo ministerstvo práce, by se měla minimální mzda v Česku od roku…

Startuje akce Dny dopravy zdarma, zapojí se tisíce e-shopů

20.08.2018 10:07 Praha - Dnes v poledne startuje akce Dny dopravy zdarma. Zapojeny jsou e-shopy jako Mall.cz, T.S…

Babišův centrální nákup státu je fiasko? Nefunguje, žádné úspory, zhrozil…

20.08.2018 09:20 Aktualizováno Praha - Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) prověřil centralizované zadávání veřejných zakázek ve státní…

Agrofertu se v Německu nedaří? Ruší 1665 míst v pekárenském gigantu Lieken

20.08.2018 09:11 Praha - Agrofert ruší 1665 míst v německé pekárenské skupině Lieken, která má nyní zhruba 2800…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama