Prodej aut v Británii klesá nejprudším tempem, Německu se naopak daří

Londýn/Berlín - Prodej nových osobních automobilů v Británii se loni snížil o 5,7 procent na zhruba 2,54 milionu vozů. Jde o nejprudší pokles od roku 2009. Prodej nových osobních aut v Německu se loni naopak zvýšil o 2,7 procenta na 3,44 milionu.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

"V samotném prosinci se prodej nových osobních automobilů v Británii propadl o téměř 14 procent a podmínky na britském automobilovém trhu zůstanou obtížné i v dalších měsících," oznámil britský Svaz výrobců a prodejců aut (SMMT). 

Generální ředitel SMMT Mike Hawes uvedl, že na britský automobilový trh má negativní dopad nejistota ohledně budoucnosti naftových motorů a pokles spotřebitelské a podnikatelské důvěry po předloňském referendu o odchodu Británie z Evropské unie. Upozornil však, že v předchozích dvou letech byl prodej rekordní a že loňský rok byl navzdory poklesu třetím nejlepším za poslední desetiletí.

Poptávka po naftových automobilech se loni propadla o více než 17 procent na méně než 1,1 milionu vozů. Průměrné emise oxidu uhličitého u nových vozů v důsledku přechodu k benzinovým motorům zaznamenaly první nárůst za dvě desetiletí, proti roku 2016 se zvýšily o 0,8 procenta, uvedl podle agentury Reuters SMMT.

Řada měst i zemí začala po skandálu německé automobilky Volkswagen s falšováním testů emisí oxidů dusíku u naftových vozů uvažovat o omezování naftových motorů. Hawes nicméně upozorňuje, že pro mnoho řidičů je naftový motor stále nejlepší volbou, protože jim umožňuje ušetřit spoustu peněz a má nižší emise oxidu uhličitého.

Německo je na tom mnohem lépe

Jedničkou na německém trhu s podílem 18,4 procenta zůstal Volkswagen, i když mu prodej loni klesl o 3,3 procenta. Největší dovozní značkou byla Škoda s podílem na trhu 5,6 procenta, za ní následoval Renault s podílem 3,9 procenta. Mírně se loni snížil prodej automobilů BMW, naopak více aut prodaly automobilky Mercedes a Ford. Prudce se zvýšil prodej vozů Tesla, a to o 74,6 procenta. Prodej značky Alfa Romeo stoupl o 42 procent.

Podíl vozů s naftovým motorem na celkovém prodeji klesl na 38,8 procenta ze 45,9 procenta předloni. Zájem o naftová auta klesá od skandálu automobilky Volkswagen s manipulacemi při testování emisí těchto vozů.

Podíl aut s benzinovým motorem na celkovém prodeji se mírně zvýšil a dosáhl 57,7 procenta. Dál prudce rostl prodej aut s alternativním pohonem, jejich podíl na celkovém prodeji ale dál zůstává nízký.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Leze vám na nervy hudba v supermarketu? Řetězec zavádí "tichou hodinku"

20.07.2018 07:45 Londýn - Některým zákazníkům vadí hudba, která se line z reproduktorů v supermarketu. Čtvrtý…

Luxusní firma dala spálit zboží za miliony, nechce zlevňovat

19.07.2018 15:45 Londýn - Firma Burberry loni zlikvidovala neprodané oblečení, doplňky a parfémy za 28,6 milionu…

Kellner má potíže? Regulátor zablokoval prodej bulharské Novy skupině PPF

19.07.2018 15:00 Sofia - Skupina nejbohatšího Čecha Petra Kellnera PPF se letos v únoru dohodla, že koupí 95 procent…

Aktivity ČEZ měla v Bulharsku převzít podezřelá firma, úřad dohodu zhatil

19.07.2018 14:10 Sofia - ČEZ podepsal dohodu o prodeji svých bulharských aktivit malé a prakticky neznámé firmě…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama