Prodej nových aut v EU se v březnu snížil

Brusel - Prodej nových osobních aut v EU se v březnu poprvé v letošním roce snížil. Celkem bylo zaregistrováno více než 1,79 milionu vozů, o 5,3 procenta méně než ve stejném měsíci loni. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Za celé první čtvrtletí prodej stoupl o 0,7 procenta na 4,17 milionu vozů. Pokud se vezme v úvahu prodej jen za březen, snížil se prodej aut pro tento měsíc poprvé od roku 2014. Loňský březnový údaj byl naopak rekordní.

Přidejte svůj názor

Renault

"Březnové registrace nových osobních vozů jsou důkazem toho, že nic neroste až do nebe. Po letech růstu si musíme zvykat na to, že trhy mají své limity a o tom automobilovém to platí dvojnásob," komentoval údaje partner KPMG Česká republika Jan Linhart. Podle něj prodej ovlivnila i dlouhá zima, která obvykle má na zájem o nová auta negativní dopad, a velikonoční svátky, které letos připadly na konec března. "Můžeme tedy očekávat, že dubnová čísla budou opět ve znamení růstu," dodal s tím, že celoroční výhled zatím zůstává stejný. Podle očekávání má evropský trh mírně vzrůst, avšak pomalejším tempem než loni.

V Británii se březnový prodej snížil o 15,7 procenta a v Itálii o 5,8 procenta. V obou zemích se prodej snížil i za celé první čtvrtletí. V Německu březnový prodej klesl o 3,4 procenta, od počátku roku však roste. Ve Francii a Španělsku se prodej ve třetím měsíci zvýšil o více než dvě procenta. Španělsko zaznamenalo z velkých evropských trhů největší růst prodeje za první čtvrtletí, a to o 10,5 procenta.

Největším prodejcem aut v EU zůstala v březnu skupina Volkswagen s podílem na evropském trhu 22,6 procenta. Prodej Volkswagenu se zvýšil o 0,3 procenta na 405.103 vozů, z toho prodej české Škody Auto stoupl o čtyři procenta na 73.818 vozů. Škoda měla v březnu na trhu podíl 4,1 procenta.

Většina automobilek zaznamenala v březnu pokles prodeje. Nižší byl prodej Renaultu, Fordu, FCA, majitele značek Fiat a Chrysler, BMW, Daimleru, Toyoty či Nissanu. Naopak se prodej zvýšil skupině PSA, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, a společnostem Hyundai, Kia a Honda.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Hotovostní versus bezhotovostní styk: Je lepší platit v obchodě kartou…

18.08.2018 10:53 Aktualizováno Jste zvyklí platit v obchodě kartou, anebo stále lovíte ve své peněžence drobné mince a papírové…

Nový šéf Air France-KLM bude mít třikrát vyšší plat, odbory jdou do mdlob

17.08.2018 16:36 Paříž - Nově jmenovaný generální ředitel letecké společnosti Air France-KLM bude pobírat třikrát…

Ruský kosmický průmysl se topí v dluzích, na Bajkonuru budou propouštět

17.08.2018 10:09 Moskva - Moskevské kosmické Chruničevovo středisko, výrobce raket Proton a Angara, se potýká s…

Pád mostu v Janově tvrdě zasáhl akcie firmy Atlantia, třesou se i další…

16.08.2018 10:44 Janov - Akcie italského provozovatele mýtných silnic Atlantia jdou po úterním zřícením mostu v…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama