Facebook utne spolupráci s firmami, které shromažďují osobní údaje

New York - Facebook se v souvislosti se skandálem Cambridge Analytica odhodlal k dalšímu ráznému kroku. Ukončí spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí.

Přidejte svůj názor

Facebook

Facebook po léta poskytoval inzerentům možnost, aby zaměřovali své reklamy na konkrétní uživatele na základě údajů shromážděných podniky, jako jsou Acxiom či Experian. Nyní se však tento systém s označením Partner Categories rozhodl ukončit.

"Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na facebooku," uvedl Facebook. Odmítl se ale vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.

Britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ford svolává 550 tisíc vozů k opravě. Zaparkované auto se může rozjet

19.07.2018 08:27 Detroit - Kvůli vážnému problému s řadicí pákou svolává Ford Motor v Severní Americe zhruba 550…

Civilizace stojí před zásadní volbou, varuje akademik. Navrhuje radikální…

19.07.2018 00:01 NÁZOR - Davy demonstrantů, které minulý týden konfrontovaly amerického prezidenta Donalda Trumpa…

Samsung chystá mobil se sklopným displejem? Půjde složit na polovinu jako…

18.07.2018 22:14 Soul - Samsung Electronics hodlá začátkem příštího roku uvést na trh chytrý telefon se sklopným…

Trump uvaluje cla díky zákonu z roku 1962. Kongres to chce zarazit

18.07.2018 21:47 Washington - V Kongresu USA roste nespokojenost s tím, že se administrativa prezidenta Donalda…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama