Čínské firmy čelí novému omezení, komunistům se nelíbí jejich názvy

Peking - Čínské firmy budou mít zákaz používat ve svých názvech slova jako Čína, čínský nebo státní. Nařízení vypracované státním úřadem pro regulaci trhu uvádí, že používání určitých slov v názvech společností poškozuje zájmy státu a společnost.

Přidejte svůj názor

Firmy, ilustrační foto

Kromě zmíněných slov návrh také zakazuje, aby se nestátní společnosti označovaly jako centrální, národní, státní nebo mezinárodní.

Podle Lidového deníku, která je listem komunistické strany, nové nařízení umožní, aby se firma jmenovala Acme China Jewellery (Acme čínské šperky), avšak ne China Acme (čínská Acme). Pro použití takového názvu bude muset mít výslovný souhlas vlády.

Firmy také nebudou smět používat slova označující cizí země, regiony, firmy nebo organizace a názvy, které by mohly být pro veřejnost klamavé nebo zavádějící.

Čína nerada vidí používání sporných jazykových i obrazových vyjádření pro komerční a zábavní účely. Již dříve zasáhla proti zneužívání národní hymny nebo satirickému znázorňování historických či dokonce smyšlených hrdinů.

Témata: Čína | firmy | EuroZprávy.cz
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Které město je nejdražší na světě? A kde se umístila Praha?

13.07.2018 12:50 Curych - Nejdražším městem pro život je nyní Curych. Vyplývá to z průzkumu švýcarské finanční…

Obchodní přebytek Číny v červnu prudce vzrostl, s USA rekordní

13.07.2018 08:43 Peking - Přebytek bilance zahraničního obchodu Číny se v červnu nečekaně dále zvýšil a přebytek…

Celní válka sníží životní standard na celém světě. Rána čeká hlavně…

12.07.2018 14:33 Paříž - Pokud se celní poplatky vrátí na úroveň z roku 1990, poškodí to podle Organizace pro…

Proč nejsou inteligentní lidé bohatí? Odborníci našli odpověď na zásadní…

11.07.2018 09:51 Nakolik je budoucí úspěch dítěte určen vrozenou inteligencí? Ekonom James Heckman, kterého cituje…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Byznysu

reklama
reklama